kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

حاشیه‌های خواندنی از اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، فرصتی برای طرح مطالبات گروه‌های مختلف، ازجمله جانبازان، کارگران و زلزله‌زدگان شد.

براساس گزارش فارس، یکی از بخش‌های جذاب این دوره مراسم اختتامیه اجراهای مونولوگ‌محور برخی بازیگران حین برپایی مراسم بود که از زندگی مستند برخی از شهدا یا خانواده‌هایش روایت می‌کرد.
علی رجایی رتبه سوم بازیگری مرد برای نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» پشت تریبون خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان گفت: آقای روحانی! صدای من را از سوی خیل عظیم کارگران نیشکر هفت تپه، فولاد و کشاورزان اصفهان بشنوید که مشکلات معیشتی زیاد دارند، من فرزند کارگرانم و سخت نیست صدای ما را بشنوید، من کنار آنها می‌مانم!
نرگس صابری رتبه اول بازیگری زن نیز برای نمایش «دلارام ناآرام» وقتی پشت تریبون قرار گرفت، با صدایی لرزان جایزه‌اش را به پدرش که جانباز بوده و ۱۰ سال پیش فوت کرده است، تقدیم کرد.
در بخش دیگری از این جشنواره سامان خلیلیان که برای نمایش «عند از مطالبه» از بیشتر بخش‌های جشنواره جوایزی را دریافت کرد، بیان کرد: قریب ۲۰ سال است که جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان‌ها بستری هستند و مشقت می‌کشند از همه خواهش می‌کنیم که آنها را ببینیم و به آنها سر بزنیم.
مصطفی کولیوندی از دیگر برگزیدگان این جشنواره به خاطر نمایش «بل۲۱۴» نیز جایزه خود را به خواهر شهید غلامرضا چاغروند تقدیم کرد و گفت که این شهید از مظلوم‌ترین شهدای دفاع مقدس است که با هواپیمای کمک‌رسانی به منطقه جنگی رفت اما به اسارت در آمد و به شهادت رسید.
احمد جعفری بازیگر برگزیده نمایش «هناس» نیز پس از دریافت جایزه خود از رنج زلزله‌زدگان گفت: اما مردم شهر سرپل ذهاب هنوز زیر باد و باران در چادر مقاومت می‌کنند، به داد آنها برسیم.