kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    جریمه محتکر
تبریز‌– خبرنگار کیهان‌: سید احد یوز‌باشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت:
48 میلیارد ریال جریمه برای لوازم خانگی احتکار شده در استان از سوی این اداره کل صادر شده است وی افزود: کالاهای احتکار شده در انجام گشت مشترک کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی سهلان و تعزیرات حکومتی استان در یکی از انبارهای این منطقه اقتصادی کشف شده بود.
وی اظهار داشت: در این عملیات بیش از یک هزار و 200 دستگاه لوازم خانگی شامل انواع لباسشویی، یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی کشف شد.
آخرین شنا
ساری – خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان ساری از غرق شدن زنی حین شنا در استخرخبر داد.
سرهنگ ناصر صفر پور گفت: در این حادثه‌ زنی 60 ساله به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا با فرو رفتن در عمق چهار متری آب غرق شد و جان باخت.
در خاتمه این گزارش آمده است، جسد نامبرده با حضور عوامل امدادی به سردخانه منتقل شد.
قاچاق سوخت
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از قاچاق سوخت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکیش گفت‌: پلیس حین گشت‌زنی به دو کامیون‌ تانکر مشکوک و برای بازرسی بیشتر آنها را متوقف کرد.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار 65 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف و دو متهم نیز دستگیر شدند.
جریمه میلیاردی قاچاقچی
اهواز‌– خبرنگار کیهان‌: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از جریمه قاچاقچی لباسشویی خبر داد.
رضا سعیدی‌، گفت: با کشف 189 دستگاه ماشین لباسشویی توسط نیروی انتظامی و ارجاع پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر، پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام استعلامات لازم و دریافت اظهارات متهم، تخلف از سوی شعبه رسیدگی‌کننده محرز تشخیص و حکم به ضبط محموله نیز صادر شد.متهم به پرداخت پنج میلیارد و 382 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم در مرحله اجرا می‌باشد.
انفجار‌تانکر حمل سوخت
شیراز- مهر‌: رئیس ‌اورژانس فارس از انفجار‌تانکر حمل میعانات گازی در ارسنجان خبر داد.
محمد‌هادی مرادیان‌، گفت: این اتفاق هنگام جوشکاری‌تانکرروی داد.
وی افزود: فرد جوشکار در این انفجار مصدوم شد. بلافاصله بعد از اعلام حادثه عوامل اورژانس در محل حاضر شده و پس از اقدامات درمانی اولیه، وی را به بیمارستان ولیعصر‌(عج) ارسنجان منتقل کردند.
وی بیان کرد: موج انفجار حادثه باعث شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های اطراف ‌تانکر شده بود.
ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامي استان فارس از توقيف يك دستگاه پژو 405 و كشف ترياك در شهرستان ني ريز خبر داد.
سرتیپ«احمدعلي گودرزي» گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ني ريز مطلع شدند، شخصي قصد دارد با استفاده از يك دستگاه پژو 405 مقاديري مواد مخدر را به شهرستان ني ريز انتقال دهد.
وي تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي خودرو پژو را در محور «آباده، طشك- ني ريز» شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
وی با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 439 كيلو ترياك كشف و يك قاچاقچي را دستگير كنند، خاطر نشان كرد: يك دستگاه پژو 405 با دو سرنشين كه اسكورت محموله بود نيز توقیف و متهمان تحويل مراجع قضائي شدند.
کرمانشاه دوباره لرزید
کرمانشاه‌– باشگاه خبرنگاران جوان : بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر ساعت دو و هفت دقیقه و ۴۱ ثانیه بامداد دیروز (سه‌شنبه، ۲۹ آبان ) در تازه‌آباد کرمانشاه رخ داد.
مرکز این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین روی داد.
همچنین فاصله‌های این زلزله ۱۹ کیلومتری تازه‌آباد، ۲۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۴ کیلومتری کرند،  کرمانشاه گزارش شده است. هنوز از میزان خسارت‌های احتمالی گزارشی ارایه نشده است.
کشتار گراز با سیم برق
​رشت – ایسنا‌: رئیس  ‌اداره حفاظت  محیط‌زیست رشت گفت: فردی که با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می‌کرد به حبس محکوم شد.
اصغر خودکار، افزود: شخصی که مبادرت به کشتار بی‌رحمانه تعداد 18 راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت پس از سیر مراحل قانونی و با رای ریاست شعبه 108 دادگاه رشت محکوم شد.
وی افزود: این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، جهت جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی، با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می‌کرد که پس از شناسایی دستگیر شد.
تصادف خونبار
اهواز‌- مهر‌: مدیر فوریت‌های پزشکی خوزستان از تصادف پژو پارس در مسجدسلیمان با سه مصدوم و یک فوتی خبر داد.
شهیار میرخشتی‌، گفت‌: در شهر گل‌گیر شهرستان مسجدسلیمان (تمبی به سمت گل‌گیر نزدیک قبرستان نصیران) یک دستگاه خودروی پژو پارس با یک خودروی سواری پراید برخورد کرد که در این سانحه سه نفر مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد.
وی افزود: ماکان احمدی سه ساله، سید علی احمدی‌پور ۳۲ ساله و احمد عباسی ۳۸ ساله مجروحان حادثه به بیمارستان نفت و ۲۲ بهمن مسجدسلیمان منتقل شدند.
شهیار میرخشتی از فوت مرجان راکی ۳۰ ساله خبر داد.
پلمب مغازه
خرم‌آباد‌– باشگاه خبرنگاران جوان‌: فرمانده نیروی انتظامی بروجرد گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دو هزار و ۵۱ عدد قرص غیرمجاز کشف و ضبط شد.
مهدی پورغلامحسین گفت: در این راستا پنج سوداگر مرگ، دو مفسد اجتماعی، ۲۰ معتاد پر خطر و ۱۰ سارق دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: در راستای این طرح یک خودروی مسروقه کشف، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و پنج خودروی متخلف توقیف شدند.
وی بیان کرد: ۶ واحدصنفی متخلف نیز در این طرح به دلیل تخلفات پلمب شدند.
جاسازی تریاک در کامیون
سرویس شهرستان‌ها : فرمانده انتظامی بافت از کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس بافت و تهران خبر داد.
سرهنگ «نبی‌الله میرافضلی» گفت: ماموران پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان جهت انتقال یک محموله موادمخدر از طریق مناطق جنوبی استان کرمان به مقصد استان فارس با خبر شده و پلیس مواد مخدر استان کرمان را مطلع کردند.
وی بیان داشت: در این عملیات با تلاش و هوشیاری تیم‌های عملیاتی پلیس دو دستگاه خودرو پژو 405 و یک دستگاه کامیون متعلق به قاچاقچیان در دو نقطه شهرستان توقیف و در این رابطه پنج قاچاقچی دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از کامیون 142 کیلو و 715گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
سقوط از طبقه هفتم
سرویس شهرستان‌ها‌: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: جوشکار 30 ساله حین کار از طبقه هفتم سقوط و در دم فوت کرد.
سرهنگ «ابوالفضل قلی‌پور» افزود: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر حادثه سقوط از بلندی در حوالی بیمارستان تامین اجتماعی در خیابان «شهید بابایی» بلافاصله ماموران کلانتری 15 جانبازان به محل اعزام شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، جوانی 30 ساله حین جوشکاری در طبقه هفتم برج 9 طبقه از روی داربست به پایین سقوط و در دم فوت کرده است.