kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
فدراسیون‌های بلاتکلیف مشمول بازنشستگی، بودجه نمی‌گیرند

خبری از استعفای اعضای هیئت‌رئیسه نیست تلاش بازنشسته‌های فوتبال برای ماندن در فدراسیون!

پس از ابقای تاج در فدراسیون فوتبال حالا خبر می‌رسد سایر بازنشستگان این فدراسیون هم دنبال راهی هستند تا از طریق آن قانون را دور زده و در فوتبال ماندنی شوند!
سرویس ورزشی-

ابقای مهدی تاج به عنوان رئیس‌فدراسیون فوتبال موجی از انتقادات را علیه او به راه انداخت تا جایی که برخی کارشناسان از جمله رئیس‌اسبق سازمان تربیت بدنی در اظهار نظری مدعی شدند تاج با دور زدن قانون رئیس‌فدراسیون فوتبال ماند.
این انتقادات تا آنجا ادامه داشت که دیروز هم عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد رئیس‌فدراسیون فوتبال باید از سمت خود کناره‌گیری کند. سید کاظم دلخوش در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا با‌اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ابقای تاج در فدراسیون فوتبال با استناد به ماده ۶۰ قانون مدیریت خدمات ایثارگران گفت: قانون مصوب مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان قانون موخر است و باید به این قانون استناد شود مگر اینکه نیاز به اصلاحات وجود داشته باشد.
وی با‌اشاره به دیدار رئیس‌فدراسیون فوتبال با رئیس‌مجلس و اعلام نظر علی لاریجانی مبنی بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل فدراسیون‌ها می‌شود، یادآور شد: با وجود قانون مصوب مجلس تاج باید کنار برود و در این باره نظر رئیس‌ مجلس صائب است.
دلخوش با بیان اینکه اداره قوانین مجلس باید نظر تقنینی خود را درباره ابقای رئیس‌فدراسیون فوتبال اعلام کند، یادآور شد: همه باید به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تمکین کنند.
این عضو فراکسیون ورزش در پایان درباره طرح مباحثی درخصوص تعلیق عضویت ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت کناره‌گیری تاج گفت: مگر مملکت با رفتن آدم‌ها به‌هم می‌ریزد؟ قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
بازنشسته‌ها به دنبال راهی برای ماندن
با وجود تمام این صحبت‌ها، تاج به قیمت تهدید به تعلیق فوتبال ایران در فدراسیون ماند و در جلسه مشترک او با وزیر ورزش و رئیس‌کمیته ملی المپیک عنوان شد سایر بازنشستگان فوتبال از جمله دبیر و تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسه از سمت‌های خود کناره‌گیری می‌کنند. علیرغم انتشار این خبر حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که بازنشستگان فدراسیون هم مثل تاج عزم ماندن کرده‌اند و دوست ندارند صندلی‌های مدیریت را ترک کنند!
در همین باره خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: «در حالی که عنوان شده بود تا قبل از روز 15 آذرماه مجمع فدراسیون برای تعیین تکلیف اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه برگزار خواهد شد، نشست فوق‌العاده هیئت‌رئیسه عصر روز شنبه برگزار شد و برخلاف نشست‌های قبلی که گزارش موارد مطرح شده در آن بر روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار می‌گرفت، از این نشست هیچ خبری منتشر نشد.
پس از اتفاقات اخیر طبیعتا مهم‌ترین بحث مطرح شده در جلسه هیئت‌رئیسه بررسی رفتن یا ماندن اعضای بازنشسته بود که اعضا نظرات خود را در این مورد عنوان کردند. گویا در این نشست رفتن محمدرضا ساکت از مسئولیت دبیرکلی فدراسیون فوتبال قطعی شده اما تکلیف سایر اعضای بازنشسته هنوز مشخص نشده است.
ظاهرا آنها قصد دارند راهی را برای ماندن در مسئولیت‌شان پیدا کنند که یکی از آن می‌تواند همکاری پاره وقت با فدراسیون باشد. این درحالی است که بعید به نظر می‌رسد رئیس‌سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بتواند به صورت پاره وقت به کارش ادامه دهد!
رفتن فرجی از کاراته قطعی شد
تحرکات فوتبالی‌ها برای ماندن، باعث شد روسای والیبال و کاراته هم بیکار ننشینند و دنبال راهی برای ماندن باشند. محمدصادق فرجی رئیس‌فدراسیون کاراته برای حفظ این مسئولیت شکایتی به دیوان عدالت انجام داد که البته به سرانجام نرسید. وی به دنبال این بود تا از تبصره‌ای که مهدی تاج از آن برای ابقا در فدراسیون فوتبال استفاده کرد، برای ادامه مدیریتش در دیوان عدالت بهره ببرد.
این ماده قانونی (ماده ٦٠ قانون جامع ایثارگران) تاکید دارد که ایثارگرانی که زودتر از موعد بازنشسته شده باشند به شرط موافقت مسئول دستگاه امکان بازگشت دارند. فرجی اما قبلا از این قانون استفاده کرده بود و به همین دلیل اقدام وی برای استفاده دوباره از آن به نتیجه نرسید، بنابراین فرجی باید به خاطر بازنشستگی ترک پست کند.
احمد ضیایی رئیس‌فدراسیون والیبال هم مشابه اقدام فرجی را انجام داده است. قرار است حداکثر تا چهارشنبه پاسخ دیوان به او اعلام شود. در صورت پاسخ منفی دیوان، ضیایی نیز ترک پست خواهد کرد.
جالب اینکه از دیروز کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تصمیم گرفتند با روسای فدراسیون‌هایی که بازنشسته‌اند و نرفته‌اند مکاتبه نکنند و بودجه هم ندهند. گویا دیوان محاسبات اداری با اتمام مهلت فعالیت بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی از ٢٦ آبان اعلام کرده فعالیت روسای بازنشسته فدراسیون‌ها از نظر دیوان محاسبات جرم محسوب می‌شود و قوه قضائیه هم بطور جدی دنبال این مورد است.
کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم براساس این اعلام تصمیم گرفته‌اند تا تعیین تکلیف روسای بازنشسته فدراسیون‌ها، با آنها مکاتبه نکنند و پول هم تبادل نکنند. تاکنون تکلیف فدراسیون‌های والیبال، کاراته و ورزش‌های رزمی مشخص نشده است.