kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی، سایپا و ذوب آهن در پلی آف

سهمیه ۲ + ۲ ایران در لیگ قهرمانان آسیا ادعایی که رد شد!

در شرایطی که رئیس ‌فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 1+3 خواهد بود، حالا مشخص شده که این سهمیه 2+2 است!



سرویس ورزشی-

کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹، تکلیف سهمیه تیم‌های ایرانی را مشخص کرد که بر این اساس سایپا و ذوب‌آهن در مرحله دوم پلی آف حاضر شوند و با برتری در بازی‌های مرحله دوم و سوم، به مرحله گروهی صعود کنند.
بر این اساس مرحله دوم پلی آف، ۲۳ بهمن برگزار می‌شود که هر دو نماینده ایران میزبان رقبای خود هستند. مرحله سوم این مسابقات در تاریخ ۳۰ بهمن برگزار می‌شود که سایپا و ذوب‌آهن در صورت موفقیت در بازی نخست، باید در مرحله سوم و در قطر به مصاف الریان و الغرافه بروند. برنامه مرحله دوم و نهایی پلی‌آف به شرح زیر است:
۲۳ بهمن (مرحله دوم پلی آف)
* سایپا ایران – مینروا پنجاب هند ، * ذوب‌آهن ایران – برنده بازی الوحدات اردن و الکویت کویت
۳۰ بهمن (مرحله نهایی پلی‌آف (مرحله نهایی پلی آف)
* الریان قطر – برنده بازی سایپا ایران و مینروا پنجاب هند، * الغرافه قطر – برنده بازی ذوب آهن ایران و (برنده بازی الوحدات اردن و الکویت کویت)
ادعای فدراسیون فوتبال رد شد
در نظر گرفتن سهمیه 2+2 برای فوتبال ایران در شرایطی است که چندی قبل مهدی تاج رئیس ‌فدراسیون فوتبال با‌ اشاره به حضور تیم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مدعی شده بود سهمیه فوتبال ایران از ۲+۲ تیم به ۳+۱ تیم ارتقا یافته است ولی در عمل این اتفاق رخ نداد و فقط حضور استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی قطعی شد و تیم‌های سایپا و ذوب‌آهن کاری سختی مقابل تیم‌های قطری خواهند داشت.
در همین خصوص حتی درویش مدیرعامل باشگاه سایپا هم گفت: ما خودمان را برای سهمیه ۱+۳ آماده کرده بودیم. قبل از حضور پرسپولیس در فینال اعلام شد سهمیه ایران به همین خاطر اضافه شده است. حتی فکر می‌کردیم سهمیه ایران ۴ سهمیه مستقیم بشود! بهر حال این سبک حضور در لیگ قهرمانان برنامه‌ریزی بهتری می‌طلبد. آقای دایی باید برنامه هایش را بدهد.
پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی
تیم ایران بعد از کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر چهارمین تیم در منطقه غرب محسوب می‌شود و امسال نیز باید با این سهمیه در مسابقات شرکت کند تا به این ترتیب یکی از سخت‌ترین فصل‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای ایران رقم بخورد.
پرسپولیس نماینده اول ایران و استقلال نماینده دوم خواهد بود و این دو تیم مستقیما راهی مرحله گروهی خواهند شد تا دو نماینده قطعی ایران در این مرحله باشند. قطر مانند ایران دو سهمیه ثابت خواهد داشت و همچنین دو کشور امارات و عربستان 3 سهمیه دارند.
به این ترتیب سرخابی‌ها وظیفه بسیار مهمی در فصل جاری لیگ قهرمانان دارند زیرا تیم‌های ایرانی در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و برای افزایش سهمیه ایران، باید این دو تیم به عملکرد خوب خود ادامه دهند.
بررسی قرعه سایپا و ذوب آهن
سایپا در مرحله دوم پلی آف برابر نماینده هند به میدان می‌رود. تیم فوتبال مینروا پنجاب در این مرحله به تهران سفر می‌کند تا مهمان شاگردان دایی باشد. در اولین دیدار به نظر می‌رسد نارنجی پوشان کار خیلی سختی نخواهند داشت اما دومین دیدار این تیم در کشور قطر و برابر تیم خوب الریان است که چهره‌های سرشناس و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و فصل گذشته در کشور قطر سوم شده است. علی دایی و سایپایی‌ها باید در این مرحله یک بازی در زمین حریف انجام دهند که این موضوع کار آنها را بسیار سخت خواهد کرد.
برنده دیدار دو تیم الوحده اردن و الکویت کویت حریف ذوب آهن در مرحله دوم خواهد بود. این تیم در اصفهان به مصاف شاگردان منصوریان می‌رود و در صورتیکه تیم ذوب آهن از این مرحله به مرحله بعدی صعود کند، در دومین دیدار مهمان الغرافه قطر خواهد بود.
الغرافه با حضور وسلی‌اشنایدر و مهدی طارمی فصل گذشته نمایش خوبی برابر تراکتورسازی داشت و امسال نیز باید برابر منصوریانی قرار بگیرد که هر چند در آخرین دیدار آسیایی خود با استقلال عملکرد خوبی نداشت اما در سال‌های حضور در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد بسیار خوبی ثبت کرده است.