kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

تحویل 11 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان فوریت‌های پزشکی مازندران



ساری - خبرنگار کیهان:
11 دستگاه آمبولانس جدید با تجهیزات مدرن بیمارستانی و درمانی به اورژانس 115 مازندران افزوده شد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در حاشیه واگذاری آمبولانس‌ها به اورژانس 1‍15 مازندران قیمت هر یک از این آمبولانس‌ها را یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید 11 آمبولانس بیش از 14 میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران هزینه شده است.
عباس موسوی با بیان اینکه آمبولانس‌های جدید دارای استانداردهای بین‌المللی و جهانی است، افزود: این تعداد آمبولانس‌ با قابلیت‌های ویژه خدمات‌رسانی به بیماران قلبی، تجهیزات مدرن بیمارستانی و درمانی شامل دستگاه شوک قلبی، تنفس مصنوعی، مانیتورینگ‌قلبی، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو در مدار خدمات‌رسانی اورژانس 115 قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با تحویل این آمبولانس‌ها خدمات‌رسانی مطلوب در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای انجام می‌شود. افزود: این آمبولانس‌ها به 11 مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های قائم‌شهر، نکا، محمودآباد، آمل، سوادکوه، چالوس، ساری، بابلسر، فریدونکنار، رامسرو بهشهر تحویل داده می‌شود.
موسوی به 89 پایگاه جاده‌ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی استان اشاره کرد و گفت: با ورود این آمبولانس‌های جدید، مازندران با 137 آمبولانس و یک بالگرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را به مصدومان جاده‌ای و بیماران به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کند.