kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

کیهان و خوانندگان


 
  33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای ظریف! مدت 18 سال از فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد می‌گذرد. همان فرمانی که به خاطر مدیریت دوستان شما خاک می‌خورد. ولی چرا هر طرح آمریکایی مثل FATF مطرح می‌شود این طور  به سمت آن می‌دوید؟ راستی چرا به حقوق‌های نجومی، کرسنت و یا وام صفر درصد سود 24 درصد گرفتن و... معترض نیستید؟ شما اوضاع وخیم بازار ارز و سکه و مسکن را حاصل کفران نعمت برجام تلقی کردید؟ نقمت برجام مگر به جز بتن‌ریزی راکتور اراک بود که خودش کفران نعمت بود؟ راستی وقتی دانشمندان هسته‌ای ما کف خیابان‌های تهران پرپر شدند CFT کجا بود؟! چرا به شعور این مردم داغدیده توهین می‌کنید؟
2599---0912
* آقای ظریف! لطفا قبل از هر سخنی قامت امثال شهید حججی و سینه‌های سپر شده و سرهای جدا شده‌شان را در نظرتان مجسم کنید و بعد به ایراد سخن بپردازید!
فلسفی- رشت
* همان‌طوری که پیش‌بینی می‌شد ظریف و حامیان CFT، مخالفان آن اعم از مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و... را مخالف شفافیت و حامیان پولشویی قلمداد کردند! جا دارد مدعی‌العموم در برابر این اتهام او را احضار کند و در دادگاه صالحه برای اثبات سخن خود که در واقع بهانه‌ای برای دشمنان کشور شده، پاسخگو باشد.
6043---0916 و 3104---0912
* در کجای دنیا یک مسئول دولتی همچون ظریف به خود حق می‌دهد قانونگذاران را درباره قانونی که مراحل طبیعی را طی می‌کند آماج تهمت و افترا قرار ‌دهد؟ آقای ظریف از شورای نگهبان تا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد افترا قرار داده است آیا نباید با چنین فردی برخورد قانونی شود؟
7345---0912
* خداوند بر درجات امام راحل و شهید بهشتی و طراحان و تدوین‌کنندگان قانون اساسی بیفزاید که ولی فقیه را ناخدا و سکاندار و شورای نگهبان را دیده‌بان کشتی نظام اسلامی قرار دادند وگرنه انقلاب در مقابل هجوم و توطئه‌های شیطانی قاسطین، مارقین و ناکثین در این 40 سال دوام نمی‌آورد و دشمنان و منافقین رسوا نمی‌شدند.
0563---0915
* آقای ظریف باید به صورت شفاف پاسخ دهند که پولشویی چگونه اتفاق افتاده است در حالی که دولت مدعی است بر همه امور نظارت داشته است. آیا اگر آقای ظریف سندی ارائه نکند مستحق کناره‌گیری از سمت خود نیست؟
0883---031
* از آقای ظریف باید پرسید که برجام قرار بود پول‌ها و اموال بلوکه شده کشورمان را به خزانه بازگرداند، این برجامی که شما از آن به عنوان توافق تاریخی یاد می‌کردید چه دستاوردی برای کشور داشت که این قدر اصرار بر پذیرفتن قواعد خودتحریمی FATF، CFT دارید و متوقع هستید حرفتان پذیرفتنی باشد!
9715---021
* دولت 5 سال است تمام امور اجرایی کشور را در دست دارد و اگر در این سال‌ها پولشویی اتفاق افتاده باشد مطمئنا دولتمردان از آن مطلع بودند و چیزی نگفتند سوال اینجاست که اگر مدعی هستید چرا اجازه دادید پولشویی اتفاق بیفتد؟!
3767---0919
* ظریف در مذاکرات برجام نیز همین رفتاری را کرد که در مورد FATF انجام می‌دهد، اتهام زدن به نیروهای انقلابی و مخلص از سوی دولت از چه نیت‌ و برنامه‌ای ناشی می‌شود و از کجا آب می‌خورد؟
7472---021
* ادعای آقای ظریف درخصوص برجام، پوچ از آب درآمد و همه مردم ایران اسلامی مشاهده کردند که ثمره برجام گستاخی بیشتر غرب و شدت گرفتن تحریم‌ها بود حال آقای ظریف با کدام کارنامه رضایت‌بخشی این‌طور بی‌منطق به منتقدان FATF می‌تازد و نظام را به پولشویی متهم می‌کند؟
خوبرو
* منظور آقای جهانگیری از این سخن که مدیران قبلی را تخریب نکنید دولت یازدهم یعنی خودشان است یا دولت نهم و دهم که 5 سال است تخریب آنها به رویه دولت تبدیل شده است؟ احتمالا منظورشان این است که ای مسئولان جدید! ما 5 سال کشور را تخریب کردیم دیگر شما ما را تخریب نکنید!
کاظمی از ساری
* گرانی در بخش مسکن بی‌سابقه بوده است و مستاجرین دیگر توان صاحب‌خانه شدن را ندارند، با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور مردم توان پرداخت اقساط وام مسکن را هم ندارند، آیا این کاهش قدرت خرید مسببی جز آخوندی داشته است؟
2298----0919
* آقای رئیس جمهور پاسخ بدهند چرا در این دولت هر مسئولی با هر عملکرد بدی که کنار می‌رود مجددا به او مسئولیت جدید واگذار می‌شود؟ آیا غیر از این است که الگوی شیفتگان خدمت را کنار گذاشته و تشنه قدرت شده‌اند. نصیحت می‌کنیم قدری هم به فکر قیامت و روز محاسبه باشند.
6858----0919
*  گویا تقدیر این است که نا اهلان نفوذ کرده در انقلاب هراز چندگاه در اثر حادثه‌ای رسوا شده و مجبور به پیاده شدن از قطار انقلاب بشوند در این 40 سال گذشته هرچه جلو آمدیم افراد و جریان‌های ناخالص ساز جدایی زده و کنار زده شدند.
2359---0919
* تا زمانی که در برجام بمانیم باید شاهد مداخلات بیگانگان در امور داخلی کشورمان باشیم. کلید رهایی از مشکلاتی که در طی این 5 سال پدید آمده است اتکا به توان داخلی و اعتماد به نیروهای انقلابی است.
4610---0902
* مراسم بزرگ و حماسی راهپیمایی اربعین، میهمان‌نوازی مردم عراق را به تصویر کشید، این احترامی که مردم عراق به زائرین اربعین حسینی(ع) گذاشتند همانند سیلی محکمی بود که به صورت تکفیری‌ها، آمریکایی‌ها، آل سعود و مواجب بگیران به ظاهر ایرانی‌شان زدند.
0743---0910
* آقای رئيس‌جمهور از مردم می‌خواهند که سیاه‌نمایی نکنند! وقتی دولت اطلاع‌رسانی خلاف واقع می‌کند و تورم بالای 30 درصد را تک‌رقمی اعلام می‌کند اگر ببینیم قیمت برخی از موادغذایی 4 برابر شده و بعضا با افزایش قیمت هفتگی مواجه‌اند، سیاه‌نمایی کرده‌ایم! اگر بگوئیم ارز 3500 تومان که به بالای 14 هزار تومان رسیده سیاه‌نمایی است؟ سکه یک میلیونی به 4/300/000 تومان رسیده سیاه‌نمایی است؟ و...
6293---0911
* در حالی  که سالانه نیاز به 1/5 میلیون تن واردات برنج داریم و با توجه به شرایط تحریم، صادرات برنج اصیل ایرانی به اروپا کار عاقلانه‌ای است؟!‌ در زمان قحطی ایران (جنگ جهانی اول) انگلیس خبیث مواد غذایی را از ایران خارج می‌کرد... نکند پیر استعمار دوباره خواب گذشته را می‌بیند؟! نکند که مسئولان امر درخوابند؟!
2624---0912
* با وجود تذکرات متعدد و درخواست‌های مکرر از مسئولان امر برای رسیدگی و نظارت بر درج قیمت، تاریخ تولید و انقضای مواد خوراکی و مصرفی از جمله شیر و لبنیات و مواد غذایی و دارویی، متأسفانه هنوز هم برخی از این اقلام مصرفی، به ویژه شیر پاستوریزه و بسته‌های پنیر سفید کارخانه‌های مختلف و معروف و پرسابقه گویا عمدا به این نکته بسیار ضروری توجه نمی‌کنند. چرا؟
2143---0913
* شرکت... بر سر گروهی از زائران اربعین کلاه گشادی گذاشت و با دریافت پانصد و شصت هزار تومان از هر نفر، قول تأمین اتوبوس در عراق را داد ولی به قول خود عمل نکرد و تا به حال هم از استرداد هزینه فوق امتناع ورزیده است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
دکتر عبدالحسین فقهی- دانشگاه تهران
* ادامه حیات کارمندان و کارگرانی که زیر دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند به یک معجزه شبیه است تعجب می‌کنیم که چرا دولت و دولتمردان هیچ اقدامی نمی‌کنند؟
9050---0915
* از شرکت برق منطقه فردیس درخواست می‌شود برای روشنایی فردیس پشت شهرک شقایق که در خاموشی به سر می‌برد اقدامی بکند.
6331---0912
* در شهر لوشان استان گیلان مدیر مدرسه راهنمایی دخترانه ]...[ برخورد نامناسبی با دانش‌آموزان دارد مدیر مدرسه در هنگام تنبیه دانش‌آموزان، به آنان فحاشی می‌کند، از مسئولین خواهشمندم رسیدگی کنند.
6119---013