kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
در جلسه هیئت دولت

4 استاندار جدید معرفی شدند

در جلسه روز گذشته هیئت دولت محمدجواد فدایی برای استانداری کرمان، سید سعید شاهرخی برای استانداری همدان، فتح الله حقیقی برای استانداری زنجان و احمد موهبتی برای استانداری سیستان و بلوچستان معرفی شدند.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با‌اشاره به اینکه امروز خوشحالیم که وزارت کشور یک قدم خوب برای تحول در استانداری‌ها اتخاذ کرده و 4 استاندار را در 4 استان مهم معرفی کرده است،اظهارداشت: بخاطر قانون جدید مجلس شورای اسلامی درخصوص بازنشستگی به طور طبیعی در برخی از استاندار‌ی‌ها، فرمانداری‌ها و جاهای دیگر و وزارتخانه‌ها به ناچار تغییراتی ایجاد خواهد شد.
وی با‌اشاره به انتخاب چهار استاندار جدید گفت: امروز هیئت وزیران به 4 استاندار پیشنهادی وزارت کشور برای استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان، کرمان و همدان، رأی اعتماد بسیار خوب و بالایی داد و ان‌شاء‌الله با حکم جدیدشان، کار خودشان را در این استان‌ها آغاز می‌کنند.
روحانی ادامه داد: نکاتی عمومی و همچنین مختص به استان‌های خاص استاندارهای عزیز دارم که اولاً عهدی که از دولت یازدهم و در ادامه در دولت دوازدهم با مردم بستیم، به عهدمان پایبند خواهیم بود و یکی از وظایف استاندارها این است که برنامه و خط مشی دولت دوازدهم را بتوانند به خوبی اجرایی و عملیاتی کنند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جوان‌ها برای ما خیلی مهم هستند، گفت: اجرای این قانون مجلس مقداری برای ما سخت بود، اما جزو قوانینی بود که وقتی به دست من رسید، همان لحظه آن را برای اجرا ابلاغ کردم. درست است مشکلاتی ایجاد می‌شود ولی در کل به خیر جامعه است. به هر حال جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده
بگیرند.
نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند. در هیئت وزیران هم هر کجا از نیروی جوان‌تر استفاده کردیم، نه تنها پشیمان نشدیم، بلکه راضی و خشنود هستیم. به خوبی و پرتلاش کار می‌کنند. البته یک جاهایی هست که تجربه و سابقه در یک شرایطی مورد نیاز باشد، اما همین مدیران هم باید مدیران جوان را سر کار بیاورند یعنی معاونین و مشاورینی که معرفی می‌کنند از نسل جوان باشند و از آنها استفاده کنیم.