دستیابی فولاد مبارکه اصفهان به سطح زرین جایزه جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM
برای اولین بار در کشور و پس از ارزیابی ارزیابان بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با کسب امتیاز بالاتر از 600 برنده سطح زرین GOLD این جایزه جهانی شد. در پی کسب این موفقیت ارزشمند مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: رشد، پویایی و حرکت در مسیر سرآمدی لازمه حضور موفق سازمانها در فضای رقابتی و پرتلاطم کسب و کار امروزی است. شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشتاز صنعت فولاد کشور و در جهت خلق ارزش مشترک برای همه ذینفعان سازمان همواره خود را متعهد به حرکت در مسیر تعالی میداند.
اصفهان- خبرنگار کیهان:
مهندس حمیدرضا عظیمیان افتخارآفرینی فولاد مبارکه و کسب نتایج موفقیتآمیز داخلی و بینالمللی از جمله موفقیت اخیر در ارزیابی جایزه جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM به عنوان یک نهاد معتبر بینالمللی در حوزه مدیریت را مهر تأییدی بر تعهد کارکنان فولاد مبارکه و حرکت این شرکت در مسیر تعالی دانست و گفت: ضمن تبریک به همه همکاران سختکوش و پرتلاش شرکت، که تمام همت و کوشش خود را در جهت تولید کالایی با کیفیت و اقتصادی به کار گرفتهاند، باید به خاطر داشته باشیم که همدلی و افزایش مشارکت تمامی کارکنان نقش بیبدیلی در شتاب بخشیدن به مسیر رشد و تعالی سازمان در شرایط خطیر کنونی خواهد داشت.
دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد ایران و مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه که برای دریافت لوح زرین جایزه جهانی بنیاد کیفیت اروپا در کنفرانس سالانه EFQM در وین اتریش شرکت کرده بود، پس از دریافت این نشان، طی سخنانی ضمن تقدیر از کارکنان فولاد مبارکه به دلیل نگرش و عملکرد مبتنی بر نظامهای نوین مدیریتی، مشارکت و تعلق سازمانی در فولاد مبارکه را از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت دانست. وی از الگوی مدیریت کیفیت اروپا EFQM که حاصل تجارب مدیریتی در سطح جهانی است، به عنوان مدلی مناسب برای مدیریت اثربخش بنگاههای کشور یاد و ابراز امیدواری کرد توجه به این رویکردها همواره در کشور، خصوصا صنعت فولاد مورد توجه قرار داشته باشد.
فولاد مبارکه توانست با اتخاذ استراتژی و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد.
در همین خصوص معاون تکنولوژی فولادمبارکه نیز ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت و کارکنان شرکت تصریح کرد: سال جاری دومین دوره حضور فولاد مبارکه در فرایند ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM بود و سازمان موفق شد با رشد بیش از 50 امتیاز نسبت به دوره قبل به سطح زرین این جایزه دست یابد.
منوچهر نیکفر کسب این امتیاز را ناشی از رشد شاخصها و نتایج سازمان در همه حوزهها از جمله نتایج مشتریان، کارکنان، جامعه و بهبود شاخصهای سودآوری، کیفیت، تولید و... دانست و افزود: با وجود چالشهای مختلفی همچون محدودیت در منابع به ویژه آب، نیاز به طراحی محصولات ویژه و ایجاد تنوع در سبد محصولات، فولاد مبارکه توانست با اتخاذ استراتژی و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران و اتخاذ تدابیر مناسب، حرکت در مسیر پیموده شده با شتاب بیشتری تداوم یابد و در آینده نیز فولاد مبارکه به عنوان الگوی سرآمدی در صنایع کشور پیشتاز باشد.
مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظامها و الگوهای مدیریتی توجه ویژهای داشته است.
به گزارش خبرنگار ما، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه هم با اشاره به اینکه مدل EFQM از معتبرترین الگوهای مدیریتی دنیاست تصریح کرد: این مدل حاصل تجارب 14 شرکت اروپایی از جمله فولکسواگن، فیلیپس، بوش و... است که در سال 1988 آن را طراحی کردند.
محمد ناظمی هرندی با تأکید بر اینکه از سال 1992 که ارزیابی براساس این مدل انجام میشود و بیش از 1100 سازمان عمدتا اروپایی در این فرایند شرکت کردهاند، تنها 54 شرکت موفق به کسب امتیاز بالای 600 و دریافت سطح زرین شدهاند، اظهار داشت، بالاترین سطح در این ارزیابی امتیاز بالاتر از 700 و سطح پلاتینیوم است که 10 سازمان از جمله زیمنس، BMW، بوش و... موفق به کسب امتیاز در این سطح شدهاند.
وی افزود: مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظامها و الگوهای مدیریتی توجه ویژهای داشته و همواره سعی کرده شرکت را در مسیر ارزیابیها و ممیزیهای گوناگون برای شناسایی حوزههای بهبود قرار دهد.
ناظمی در همین خصوص به انجام ارزیابی دوره قبل EFQM در فولاد مبارکه و اجرای بیش از 20 پروژه بهبود در حوزههای مختلف براساس گزارش بازخورد شناسایی در این شرکت اشاره کرد و ضمن قدردانی از تمامی همکارانی که در فرایند ارزیابی مشارکت داشتند، ابراز امیدواری کرد بهبود مستمر در شرکت به عنوان یک ارزش سازمانی کماکان سرلوحه همه کارکنان قرار گیرد.
شجاعی رئیس سیستمهای مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز ضمن اشاره به فرایند ارزیابی EFQM گفت: این فرایند شامل دومرحله تدوین اظهارنامه و سایت ویزیت است. در مرحله اول سازمان طبق الگوی EFQM اقدام به اعلام رویکردها و نتایج خود در قالب یک سند مدیریتی میکند و در ادامه، تیم ارزیابی انتخاب شده از سوی دبیرخانه جایزه اقدام به ارزیابی اولیه میکند؛ پس از آن تیم ارزیابی با حضور در محل شرکت و از طریق مصاحبه با ردههای مختلف (از مدیر عامل تا رده عملیاتی) اقدام به ارزیابی سازمان میکند و در نهایت امتیاز و گزارش بازخورد را به سازمان ارائه مینماید.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره تیمی پنج نفره از ارزیابانی از کشورهای هلند، رومانی، مجارستان، اتریش و اسپانیا طی 4 روز با برگزاری بیش از 30 جلسه و با مشارکت حدود 130 نفر از همکاران اقدام به ارزیابی شرکت فولاد مبارکه نمودند، خاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل، شرکت موفق به اخذ سطح زرین جایزه EFQM اروپا شد.
رئیس سیستمهای مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه کسب این موفقیت را حاصل کار تیمی منسجم و مشارکت همه واحدها در فرایند ارزیابی دانست و از تمامی همکاران که با حضور مؤثر و فعال خود در فرایند ارزیابی نقشآفرینی کردند، قدردانی نمود.
اصفهان- محمدعلی شاهعلی
مهندس حمیدرضا عظیمیان افتخارآفرینی فولاد مبارکه و کسب نتایج موفقیتآمیز داخلی و بینالمللی از جمله موفقیت اخیر در ارزیابی جایزه جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM به عنوان یک نهاد معتبر بینالمللی در حوزه مدیریت را مهر تأییدی بر تعهد کارکنان فولاد مبارکه و حرکت این شرکت در مسیر تعالی دانست و گفت: ضمن تبریک به همه همکاران سختکوش و پرتلاش شرکت، که تمام همت و کوشش خود را در جهت تولید کالایی با کیفیت و اقتصادی به کار گرفتهاند، باید به خاطر داشته باشیم که همدلی و افزایش مشارکت تمامی کارکنان نقش بیبدیلی در شتاب بخشیدن به مسیر رشد و تعالی سازمان در شرایط خطیر کنونی خواهد داشت.
دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد ایران و مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه که برای دریافت لوح زرین جایزه جهانی بنیاد کیفیت اروپا در کنفرانس سالانه EFQM در وین اتریش شرکت کرده بود، پس از دریافت این نشان، طی سخنانی ضمن تقدیر از کارکنان فولاد مبارکه به دلیل نگرش و عملکرد مبتنی بر نظامهای نوین مدیریتی، مشارکت و تعلق سازمانی در فولاد مبارکه را از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت دانست. وی از الگوی مدیریت کیفیت اروپا EFQM که حاصل تجارب مدیریتی در سطح جهانی است، به عنوان مدلی مناسب برای مدیریت اثربخش بنگاههای کشور یاد و ابراز امیدواری کرد توجه به این رویکردها همواره در کشور، خصوصا صنعت فولاد مورد توجه قرار داشته باشد.
فولاد مبارکه توانست با اتخاذ استراتژی و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد.
در همین خصوص معاون تکنولوژی فولادمبارکه نیز ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت و کارکنان شرکت تصریح کرد: سال جاری دومین دوره حضور فولاد مبارکه در فرایند ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM بود و سازمان موفق شد با رشد بیش از 50 امتیاز نسبت به دوره قبل به سطح زرین این جایزه دست یابد.
منوچهر نیکفر کسب این امتیاز را ناشی از رشد شاخصها و نتایج سازمان در همه حوزهها از جمله نتایج مشتریان، کارکنان، جامعه و بهبود شاخصهای سودآوری، کیفیت، تولید و... دانست و افزود: با وجود چالشهای مختلفی همچون محدودیت در منابع به ویژه آب، نیاز به طراحی محصولات ویژه و ایجاد تنوع در سبد محصولات، فولاد مبارکه توانست با اتخاذ استراتژی و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران و اتخاذ تدابیر مناسب، حرکت در مسیر پیموده شده با شتاب بیشتری تداوم یابد و در آینده نیز فولاد مبارکه به عنوان الگوی سرآمدی در صنایع کشور پیشتاز باشد.
مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظامها و الگوهای مدیریتی توجه ویژهای داشته است.
به گزارش خبرنگار ما، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه هم با اشاره به اینکه مدل EFQM از معتبرترین الگوهای مدیریتی دنیاست تصریح کرد: این مدل حاصل تجارب 14 شرکت اروپایی از جمله فولکسواگن، فیلیپس، بوش و... است که در سال 1988 آن را طراحی کردند.
محمد ناظمی هرندی با تأکید بر اینکه از سال 1992 که ارزیابی براساس این مدل انجام میشود و بیش از 1100 سازمان عمدتا اروپایی در این فرایند شرکت کردهاند، تنها 54 شرکت موفق به کسب امتیاز بالای 600 و دریافت سطح زرین شدهاند، اظهار داشت، بالاترین سطح در این ارزیابی امتیاز بالاتر از 700 و سطح پلاتینیوم است که 10 سازمان از جمله زیمنس، BMW، بوش و... موفق به کسب امتیاز در این سطح شدهاند.
وی افزود: مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظامها و الگوهای مدیریتی توجه ویژهای داشته و همواره سعی کرده شرکت را در مسیر ارزیابیها و ممیزیهای گوناگون برای شناسایی حوزههای بهبود قرار دهد.
ناظمی در همین خصوص به انجام ارزیابی دوره قبل EFQM در فولاد مبارکه و اجرای بیش از 20 پروژه بهبود در حوزههای مختلف براساس گزارش بازخورد شناسایی در این شرکت اشاره کرد و ضمن قدردانی از تمامی همکارانی که در فرایند ارزیابی مشارکت داشتند، ابراز امیدواری کرد بهبود مستمر در شرکت به عنوان یک ارزش سازمانی کماکان سرلوحه همه کارکنان قرار گیرد.
شجاعی رئیس سیستمهای مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز ضمن اشاره به فرایند ارزیابی EFQM گفت: این فرایند شامل دومرحله تدوین اظهارنامه و سایت ویزیت است. در مرحله اول سازمان طبق الگوی EFQM اقدام به اعلام رویکردها و نتایج خود در قالب یک سند مدیریتی میکند و در ادامه، تیم ارزیابی انتخاب شده از سوی دبیرخانه جایزه اقدام به ارزیابی اولیه میکند؛ پس از آن تیم ارزیابی با حضور در محل شرکت و از طریق مصاحبه با ردههای مختلف (از مدیر عامل تا رده عملیاتی) اقدام به ارزیابی سازمان میکند و در نهایت امتیاز و گزارش بازخورد را به سازمان ارائه مینماید.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره تیمی پنج نفره از ارزیابانی از کشورهای هلند، رومانی، مجارستان، اتریش و اسپانیا طی 4 روز با برگزاری بیش از 30 جلسه و با مشارکت حدود 130 نفر از همکاران اقدام به ارزیابی شرکت فولاد مبارکه نمودند، خاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل، شرکت موفق به اخذ سطح زرین جایزه EFQM اروپا شد.
رئیس سیستمهای مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه کسب این موفقیت را حاصل کار تیمی منسجم و مشارکت همه واحدها در فرایند ارزیابی دانست و از تمامی همکاران که با حضور مؤثر و فعال خود در فرایند ارزیابی نقشآفرینی کردند، قدردانی نمود.
اصفهان- محمدعلی شاهعلی