kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
ریشه محکم و عمیق کشتی در ورزش

چرا حسن یزدانی می‌تواند بزرگترین ورزشکار ایران شود؟!(نکته ورزشی)

مسابقات کشتي قهرماني جهان، امسال براي کشتي دوستان ايراني رنگ طلايي نداشت، به همين دليل طعم شيريني هم نداشت. ورزش کشتي در کشور ما از آنچنان قدمت و پشتوانه و افتخارات بزرگي برخوردار است که خواه‌و ناخواه اين توقع در نزد دوستداران اين ورزش اصيل در ايران به وجود آمده که در هر ميدان کشتي ايران حضور پيدا مي‌کند، سربلند و سرآمد ظاهر شود و با دست پر و گردن آويزهاي رنگارنگ مخصوصا طلايي به کشور بازگردند.
سرویس ورزشی-

آنچه امسال به روي تشک‌هاي بوداپست اتفاق افتاد، اما، نتوانست اين توقع و انتظار هميشگي کشتي دوستان را برآورده سازد. همان روز اول وقتي حسن يزداني، اميد اول کشتي ايران براي کسب مدال طلا، کشتي را به شکل عجيب به تيلور آمريکايي باخت خيلي از کشتي‌شناسان و باتجربه‌ها، با خود زمزمه کردند، امسال، سال ما نيست!
در ادامه هم، همان چيزي اتفاق افتاد که پيش‌بيني مي‌شد و در نهايت 3 مدال برنز همه آن چيزي بود که نصيب کشتي ايران از دوره مسابقات کشتي قهرماني جهان شد.
 اما علي‌رغم کسب اين نتيجه آنهايي که در دنيا کشتي را مي‌شناسند، با کشتي ايران آشنا هستند، مي‌دانند ريشه اين رشته ورزشي در کشور ما آنقدر محکم و عميق است که يک دوره ناکامي و افت، نمي‌تواند ملاک سنجش و نشان‌دهنده ظرفيت وسيع و بزرگ اين رشته ورزشي در ايران باشد، بدون شک کشتي ايران کماکان جزو بزرگان و سرآمدان اين رشته ورزشي در عرصه جهاني است و ترديد نبايد کرد که کشتي‌گيري مثل حسن يزداني، تازه در آغاز راه بزرگي است و او خيلي زود به بهترين سکوي کشتي بازمي‌گردد... ضمن اينکه کشتي دنيا از بزرگي و افتخار‌آفريني کشتي‌گيران مثل عليرضا کريمي و... در آينده بسيار خواهند شنيد.
البته اينها همه به شرط اين است که در کشتي خيلي بيش از اين و بهتر از اين کار شود و... خلاصه اين رشته ريشه‌‌دار بيش از اين عملا «حمايت» شود...
ورزشکار بزرگی به نام حسن یزدانی
جايي ديگر در اين صفحه درباره کشتي و نتايج تيم‌ملي در مسابقات بوداپست نوشته‌ايم، اينجا فقط مي‌خواهيم به سهم خود بنويسيم، حسن يزداني در این دوره از مسابقات نشان داد ورزشکار بزرگي است و اگر همين مسير را ادامه دهد به يکي از بزرگترين و ماندني‌ترين ورزشکاران تاريخ ورزش ايران- و بلکه جهان- تبديل ‌خواهد شد.
اين را از روي شعارزدگي و احساساتي شدن و... نمي‌گویيم، دليل داريم. کشتي‌گيري که عنوان قهرماني المپيک و جهان و آسيا را دارد، وقتي کشتي اول را مي‌بازد، با همه فشار روحي و رواني، سعي مي‌کند، خم به ابرو نياورد، ادامه راه را با صلابت و اقتدار طي مي‌کند و بالاخره صاحب گردن‌آويز طلا مي‌شود و... اين يک دليل. دليل بزرگتر و مهم‌تر هم اينکه، او بعد از تصاحب مدال برنز، با تواضع و خشوع خاص يک قهرمان بزرگ است، از ملت ايران عذرخواهي مي‌کند و...! و اينها همگي از «بزرگي» او حکايت مي‌کند... و همين دليل ماست براي اينکه بگویيم آينده بزرگي در انتظار حسن یزدانی است!