kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

داورزنی: اعزام‌های اولویت‌دار ورزش با ارز ثانویه انجام می‌شود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ارز موردنیاز فدراسیون کشتی برای سفر به رقابت‌های جهانی بوداپست به‌موقع پرداخت شد و مابه‌التفاوت آن را نیز وزارت ورزش و جوانان پرداخت کرد.

محمدرضا داورزنی با اشاره به سیاست‌های ارزی دولت، گفت: با تلاش وزیر ورزش و جوانان، ورزش در فهرست خدمات اولویت‌دار قرار گرفت و بر این اساس مقرر شد هزینه‌های ارزی این حوزه از محل ارز ثانویه پرداخت شود. طبیعتا ارز اختصاص‌یافته به ورزش نامحدود نیست و ما موظف هستیم سفرها، اردوها و شرکت در مسابقات و تورنمنت‌ها را اولویت‌بندی کنیم. بر همین اساس از فدراسیون‌ها خواستیم برنامه‌های اولویت‌دارشان را اعلام کنند و طبق این برنامه‌ها در شورای برون‌مرزی برای انجام سفرها و شرکت در مسابقات برنامه‌ریزی کردیم.
معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که در شورای برون‌مرزی بر اساس منابع مجبور به حذف برنامه‌های بدون اولویت بودیم، افزود: فدراسیون‌هایی که لازم بود در تورنمنت‌های مهم مثل رقابت‌های مهم جهانی یا آسیایی شرکت کنند، مشخص است و همه این فدراسیون‌ها برای شرکت در تورنمنت‌ها ارز موردنیاز را از محل ارز ثانویه دریافت خواهند کرد.
وی با بیان این‌که در توافق با بانک مرکزی مقرر شد فدراسیون‌ها بر اساس اولویت‌هایی که دارند اقدام کنند، افزود: با اعمال برخی محدودیت‌ها اعلام کردیم بر اساس برنامه‌هایی که در شورای برون‌مرزی تصویب شود، ارز ثانویه به فدراسیون‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص وضعیت باشگاه‌هایی که در رقابت‌های برون‌مرزی شرکت می‌کنند نیز گفت: هر باشگاهی که در مسابقات آسیایی یا جهانی مثل جام باشگاه‌های جهان که والیبال باید حضور یابد، یا لیگ قهرمان آسیا در فوتبال و رشته‌های دیگر، ارز موردنیاز تامین خواهد شد، همچنین ارز موردنیاز مربیان خارجی تیم‌های ملی نیز از این محل پرداخت می‌شود.