kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

روایت کریمی از قرعه‌کشی عجیب رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با انتقاد از نحوه قرعه‌کشی‌ها در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: بهترین تیم‌های ایران هم اگر بودند نمی‌توانستند بهتر از این نتیجه بگیرند.

علیرضا کریمی درباره کسب مدال برنز جهان در مجارستان و ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در این رقابت‌ها اظهار کرد:خدا را شکر می‌کنم که حداقل توانستم به مدال برنز برسم و دست خالی به کشور باز نمی‌گردم. البته هدفم فقط مدال طلای جهان بود و اصلا به چیز دیگری غیر از طلا فکر هم نمی‌کردم.
دارنده ۲ مدال برنز جهان با انتقاد از نحوه قرعه‌کشی‌ها گفت: نمی‌دانم چرا قرعه‌ها به این شکل انجام شد. خیلی برایم عجیب بود که چرا در همه اوزان کشتی گیران ما با تمام حریفان اصلی شان در یک گروه قرار گرفتند و کارشان بسیار سخت شد. نمی‌دانم این قرعه‌ها عمدی بود یا شانسی. البته بعید می‌دانم اتفاقی بوده باشد.
کریمی با بیان اینکه احتمالا اتحادیه جهانی با این نوع قرعه‌کشی سعی می‌کند کشورهای نه چندان مطرح در کشتی به مدال جهانی برسند تا مشارکت بیشتری در این رشته داشته باشند گفت: خودم دیدم وقتی قرعه‌کشی وزن ۹۷ کیلوگرم انجام شد عبدالرشید سعدالله یف‌روس و کایل اسنایدر آمریکایی به عنوان مدعیان اصلی این وزن در یک گروه قرار گرفتند اما احتمالا بخاطر اعتراض‌هایی که صورت گرفت، بلافاصله قرعه را تغییر دادند و این دو کشتی گیر را در دو سمت جدول جای دادند که دیدیم در نهایت تا فینال به هم نخوردند.