kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

صادرات کالا در مرز پرویزخان 24 ساعته می‌شود

فرماندار قصرشیرین گفت: با هدف تسهیل در امر صادرات، فعالیت در مرز رسمی پرویزخان 24ساعته می‌شود تا وقفه‌ای در امر صادرات کالا پیش نیاید.

مرادعلی تاتار در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در یک هفته اخیر شاهد افزایش حجم صادرات کالا از مرز پرویزخان بوده‌ایم به گونه‌ای که در چند روز گذشته، دو هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از سایر مرزهای کشور به مرز رسمی پرویزخان سرریز شده است.
وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با گمرک و مرزبانی، قرار است که نیروها به صورت 24 ساعته، کار صادرات کالا را در این مرز انجام دهند.
تاتار علت افزایش حجم تردد کامیون‌ها به مرز پرویزخان را ناشی از حضور کامیون‌های صادراتی مرزهای جنوبی کشورمان با توجه به آغاز سفرهای اربعین حسینی بیان کرد و گفت که با تدابیر صورت گرفته صادرات کالا از مرز پرویزخان به عراق بدون وقفه انجام می‌شود.
فرماندار قصرشیرین، از طرح احداث و نصب درب ریلی مرز پرویزخان بر روی پل خروجی به سمت عراق خبر داد و گفت: قرار است هفته جاری در کارگروه ویژه مرز با حضور هنگ مرزی و گمرک نسبت به عملیاتی شدن این طرح از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و همچنین آسفالت محوطه مرز رسمی پرویزخان تصمیم‌گیری شود.