kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
وزیر ارتباطات:

زوار اربعین سیم‌کارت عراقی بخرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و به زائرین توصیه کرد سیمکارت عراقی بخرند.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی در آستانه برگزاری بی‌نظیرترین پیاده‌روی مسلمانان جهان در ایام اربعین، خبر از کاهش تعرفه‌های ارتباطی برای سهولت در برقراری تماس با زائران خبر داد.
وی در صفحه خود در فضای مجازی درباره امکانات فراهم شده برای اربعین اظهار کرد: مذاکرات سیاسی گسترده‌ای در سال جاری با هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل ارتباطات اربعین داشتیم؛ با توافق صورت گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بر این اساس، نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای سه هزار تومان به دقیقه‌ای 900 تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.
آذری جهرمی با بیان اینکه ظرفیت ارتباطاتی دو کشور به دو برابر گذشته ارتقا یافته است، توضیح داد: در 10 نقطه از مسیر نجف به کربلا، با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراق وای‌فای رایگان برای زوار فراهم است؛ صحن حضرت زهرا(س) نیز در دو روز آینده به وای‌فای مجهز خواهد شد.
وی با ‌اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود؛ توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه‌تر است، افزود: در ساعات پیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد، از تماس‌های غیرضروری بپرهیزید؛ علیرغم همه تمهیدات اپراتورهای عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.
100 پرواز فوق‌العاده برای اربعین
در همین رابطه، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده دیگر به پروازهای اربعین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رضا جعفرزاده با‌ اشاره به اینکه پیش از این مجوز ۳۳۰ پرواز فوق‌العاده برای اربعین به شرکت‌های هواپیمایی داده شده بود، اظهار کرد: اکنون سازمان هواپیمایی کشوری مجوز حدود ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده دیگر را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرده است.
وی با بیان اینکه یک شرکت هواپیمایی دیگر هم برای پروازهای اربعین اضافه شده است، افزود: لیست دفاتر نمایندگی این شرکت دریافت و به فهرست دفاتر نمایندگی فروش بلیت‌های اربعین اضافه شده که روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری قابل مشاهده است.
جعفرزاده عنوان کرد: نرخ ارز اعلامی سامانه نیما برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی، هشت هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است و شرکت‌های هواپیمای خارجی باید قیمت بلیت‌ها را براساس نرخ اعلامی این سامانه محاسبه کنند. بدین ترتیب شاهد کاهش قابل توجه بهای بلیت‌های شرکت‌های هواپیمای خارجی خواهیم
بود.