kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
یک مسئول وزارت کار خبر داد

بازگشت داروگر، روغن جهان و تولی‌پرس به مدار تولید

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سه واحد مشکل دار داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان بعد از توقف یکی دو ماهه خبر داد.

کریم یاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از آغاز به کار سه واحد داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری جلسات با حضور سهامداران و نمایندگان این سه شرکت و همچنین مسئولان مرتبط از حوز‌ه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف، این سه شرکت که از مرداد و شهریور ماه دچار مشکل شده بودند، فعالیتشان از سر گرفته شد و کارگران بازگشت به کار داشته‌اند. وی عمده‌ترین مشکلات این بنگاه‌ها را مشکل تامین مواد اولیه برشمرد و افزود: بنگاه‌هایی از این دست در جریان بررسی‌های کمیته صیانت از مشاغل شناسایی شده‌اند،‌ بسیاری از این بنگاه‌ها با مشکلات زیادی درگیر هستند، از جمله بدهی‌های بالای بیمه‌ای و دارایی که با اضافه شدن یک مشکل ممکن است، کار آن ها دچار اختلال شود.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال نامه‌ای به ادارات کار استان‌ها برای رصد وضعیت بنگاه‌ها خبر داد و اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم، در تمام استان‌ها رصد به روز وضعیت بنگا‌ه‌ها را داشته باشیم و از ریزش نیروی کار جلوگیری کنیم.
یاوری وی درباره مطالبات کارگران این کارخانه‌ها نیز بیان کرد: پرداخت مطالبات معوق همزمان با شروع به کار مجدد آنها آغاز شده است.
وی همچنین رویکرد وزارت کار در این زمینه را حمایت و صیانت از نیروی کار برشمرد و گفت: درباره تمام بنگاه‌ها نظرمان این است که تعدیل و اخراج وجود نداشته باشد و درباره این سه بنگاه نیز تعدیل وجود نداشته و ما تلاش کردیم تا از ریزش نیروی کار جلوگیری شود.
گفتنی است، یکی از انتقاداتی که همواره دولت روحانی از پاسخ دادن به آن طفره رفته، تعطیلی کارخانه‌های بسیاری است که در دوره وی رخ داده است، کارخانه هایی مانند «ارج»، «قند ورامین»، «پارس کروم خزر»، «آزمایش» و بسیاری کارخانه دیگر از جمله 17 کارخانه کاشی و سرامیک؛ تنها نمونه‌هایی از تعطیلی این کارخانه‌ها هستند. هرچند بازگشت سه کارخانه مذکور به مدار تولید را باید به فال نیک گرفت، اما اصل مسئله همچنان پابرجاست؛ و آن مسئله هم چیزی نیست جز عملکرد بد دولت در عرصه اقتصادی که تعطیلی را به واحدهای تولیدی تحمیل کرده است.