kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
محمدحسین لطیفی:

جشنواره‌هاي كن و برلين توسط صهيونيست‌ها مديريت مي‌شود(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان گفت: به خاطر مدیریت جشنواره‌هایی چون کن و برلین توسط صهیونیست‌ها، حضور فیلم‌هایی با موضوع مقاومت در این جشنواره‌ها غیرممکن است.

محمدحسين لطيفي، كارگردان و تهيه‌كننده سينما و تلويزيون، به بهانه برگزاری پانزدهمین جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت گفت: استفاده از واژه مقاومت در نامگذاري اين جشنواره فيلم، بار مسئوليت سنگيني را بر دوش جامعه سينماي ايران مي‌اندازد چرا كه معتقدم مقاومت واژه زيبا و پرمعنايي است كه در شرايط حمله و فشار، كاربردي عملي پيدا مي‌كند. اين در حالي است كه ملت ما مقاومتي ٨ ساله را در جنگ تحميلي تجربه كرده‌اند تا آرامش و امنيت امروز كشور تأمين شود.
وي با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور فیلم‌های مقاومت در جشنواره‌های فیلم سایر کشورها، علت عدم موفقیت در اکران فيلم‌هاي مقاومت ايران در جشنواره‌هاي بين‌المللي خارجي را عدم حمایت مالی از تولید و اکران آثار دفاع مقدس در خارج از مرزها دانست و خاطرنشان كرد: جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم نظير كن و برلين توسط صهيونيست‌ها مديريت مي‌شوند، بنابراين مسير براي حضور آثار ايراني با محتوای مقاومت در اين جشنواره‌ها تقريبا غيرممكن است. با اين وجود حضور فيلم‌هاي مقاومتي در سطح سينماي كشورهاي ديگر دور از ذهن نيست و همت مسئولان سينماي ايران براي سرمايه‌گذاري در ساير كشورها را مي‌طلبد.
لطيفي ادامه داد: سينماي ايران به سرمايه‌گذاري در زمينه ايجاد جشنواره فيلم در كشورهاي ديگر نياز دارد تا آثار ارزشي توليد شده و در قبال آن فرهنگ مقاومت با قدرت بيشتري به جهان
معرفي شود.
لطيفي اختصاص بخش «روايت نو» به فيلم اولي‌ها را اقدامي خوب در پرورش افراد باتجربه دانست و تأكيد كرد: ايجاد فضاي بروز استعدادها و توانايي‌هاي افراد نوپا در عرصه فيلمسازي، بررسي و آگاهي از ضعف‌هاي موجود در فيلمسازي را به دنبال خواهد داشت اما اين اقدام براي تربيت افراد ماهر كافي نيست و بايد از علم اساتيد و افراد باتجربه سينما براي رفع ضعف فيلمسازان آينده كمك گرفته شود.
گفتني است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از پنج تا 9 آذر سال جاری در تهران برگزار می‌شود.