kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

ابراز ارادت یک شاعر خارجی به سردار شهید همدانی(اخبار ادبی و هنری)

یک شاعر عرب به سردار شهید حسین همدانی ابراز ارادت کرد.

نشست «دیدار با ادیبان عرب» با حضور موسی بیدج، علیرضا قزوه، ناصر فیض، کمال شفیعی، فریبا یوسفی، مجید سعدآبادی و دیگر شاعران فارسی‌زبان و احلام غانم شاعر سوری و ریاض الغریب شاعر و نویسنده عراقی در حوزه هنری برگزار شد.
در این نشست، احلام غانم شاعر، نویسنده و منتقد ادبی کشور سوریه، سخنانش را با سلام به پیشگاه شهیدان مدافع حرم و شهیدان کشور سوریه آغاز کرد و گفت: نمونه بارز انسانی و الگوی ما شهیدان بوده‌اند. حضرت زینب(س) هم الگوی صبر ما هستند و به ایشان هم سلام می‌فرستیم.
این شاعر افزود: هیچ گلی در دنیا زیباتر از خون شهیدی نیست که در راه دفاع از وطن ریخته شده باشد. ما امروز مدیون خون شهدا هستیم و به واسطه آن‌هاست که در این محفل گرد هم آمده‌ایم. خوشحالم در این سفر، با شخصیت‌هایی همچون موسی بیدج آشنا شده‌ام. شعر «بهار در آسانسور» علیرضا قزوه را خواندم و بهترین شعری بود که تا به حال درباره شهدا خوانده‌ام. همچنین من ارادت ویژه‌ای به شهید سردار همدانی دارم و دوست دارم از این شهید بزرگوار مدافع حرم هم یادی کنم.
ریاض الغریب، شاعر و نویسنده عراقی، نیز ضمن تقدیر و تشکر از موسی بیدج و علیرضا قزوه برای دعوتش به حوزه هنری، عنوان کرد: ایران و عراق دو ملتی بودند که همدیگر را به‌درستی نمی‌دیدند، اما امروز تبدیل به یک ملت شده‌ایم.