kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

اخبار کوتاه از فوتبال

تکذیب اولتیماتوم به شفر
سرپرست تیم فوتبال استقلال می‌گوید شفر دچار بدشانسی شده اما قرار نیست از استقلال برود. اصغر حاجیلو سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران در حاشیه تمرین دیروز این تیم درباره مشکل گلزنی آبی پوشان گفت: تمام‌کننده در تیممان نداریم اما با همین بازیکنان می‌توانیم تا آخر راه برویم. مرتضی تبریزی و سایر بازیکنان نیز می‌رسند. بعضی تیم‌های دیگر نیز مشکل تمام‌کننده دارند و هافبک یا مدافع برایشان گلزنی می‌کند. حتی در پرسپولیس هم فقط علیپور گل نمی‌زند و بازیکنی مثل آدام همتی در دقیقه ۹۰ این‌کار را انجام می‌دهد. علیپور که موقعیت یک متری را به بیرون می‌زند و اگر پرسپولیس بخواهد به او دل ببندد بیراهه رفته است. کل تیم باید در سیستم مربی قرار بگیرند و راهی برای گل زدن پیدا کنند. آقای شفر نیز در این ۴-۵ روز به دنبال این بود تا از هافبک‌ها برای گل زدن کمک بگیرد.حاجیلو در مورد دادن اولتیماتوم به شفر بیان کرد: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. با آقای فتحی هستم و می‌دانم شفر هم مربی پخته‌ای بوده که با بدشانسی روبه‌رو شده است. موضوع اولتیماتوم نه طرح شده و نه قرار است مطرح شود. مطمئنم با رفاقتی که او با بازیکنان دارد، از این مشکلات خارج می‌شویم.
ترکیب استقلال برای دربی لو رفت!
درحالی‌که تمرین دیروز استقلال به روی رسانه‌ها باز بود سرمربی این تیم جلسه‌ای را با بازیکنان برگزار کرد که تا حدودی ترکیب استقلال را برای دربی مشخص کرد. تمرین دیروز تیم فوتبال استقلال در حالی در حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار‌شد که وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال پیش از شروع تمرین و در حالیکه اکثر بازیکنان در زمین بودند از طریق یکی از دستیارانش اعلام کرد که در رختکن جلسه‌ای را با بازیکنان برگزار خواهد کرد. در حالیکه همه بازیکنان قصد رفتن به رختکن را داشتند به یک‌باره تصمیم عوض شد و سرمربی تیم استقلال این بار بازیکنانی را به رختکن فراخواند که نفرات اصلی آبی‌پوشان هستند و به نظر می‌رسد همان‌هایی خواهند بود که در دیدار روز پنج‌شنبه به مصاف پرسپولیس می‌روند. به جز مهدی رحمتی و سید حسین حسینی نفراتی مثل پژمان منتظری، خسرو حیدری، ووریا غفوری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، طارق همام، مرتضی تبریزی و الحاجی گرو در این جلسه حضور دارند.
زنگ خطر برای ابراهیمی و خانزاده در الاهلی به صدا درآمد
رئیس ‌باشگاه الاهلی قطر وعده جذب لژیونرهای جدید در زمستان داد. تیم فوتبال الاهلی قطر که در این فصل امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده دو بازیکن ملی پوش کشورمان را در ترکیب خود دارد، در شرایطی بحرانی به سر می‌برد. این تیم قطری با گذشت 6 هفته از لیگ این کشور تنها 6 امتیاز گرفته و در رده 9 جدول 12 تیمی است.در این راستا دیروز احمد‌بن‌حمد، رئیس‌باشگاه الاهلی در مصاحبه با روزنامه الرایه درباره وضعیت تیمش و تغییرات آینده گفت: میلان ماچالا، سرمربی باتجربه‌ای است و او پیش از این در کارنامه خود موفقیت‌های زیادی به دست آورده اما او تا اینجا موفق نبوده است. به هواداران قول می‌دهیم که نقل و انتقالات آینده بازیکنان بین‌المللی و لژیونرهای جدیدی به خدمت بگیریم. با این حرف‌های رئیس ‌باشگاه الاهلی زنگ خطر برای ابراهیمی و خانزاده به صدا درآمده است چون در زمستان باشگاه الاهلی به دنبال جذب لژیونرهای جدید است.
احتمال سقوط مشکی‌پوشان به لیگ دسته سوم فوتبال
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته یک در صورت رای کمیته انضباطی به عدم حضور مشکی‌پوشان در بازی با ملوان، این تیم به لیگ دسته سوم سقوط می‌کند. در هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران، دیدار تیم فوتبال مشکی‌پوشان مشهد برابر ملوان، علیرغم حضور تیم مشهدی در میدان، لغو شد چون از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال، مجوز بازی برای بازیکنان تیم مشهدی صادر نشده بود.در همین رابطه، فریبرز محمودزاده، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته یک اظهار کرد: با توجه به اینکه باشگاه مشکی‌پوشان باید برای کسب مجوز بازی اقدام می‌کرد، اگر رای کمیته انضباطی دال بر عدم حضور مشکی‌پوشان در دیدار برابر ملوان باشد، این تیم به لیگ دسته سوم سقوط می‌کند چون دومین باخت انضباطی ۳ بر صفر مشکی‌پوشان خواهد بود ولی تا زمانی که کمیته انضباطی رای ندهد نمی‌توانیم درباره این مسئله نظر بدهیم.
رد صلاحیت ترکی و قهرمانی
 در انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی!
پس از مدت‌ها کش و قوس و گمانه‌زنی در نهایت توسط فدراسیون فوتبال کشورمان اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت‌ شده برای حضور در انتخابات ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی اعلام شد.طبق اعلام فدراسیون فوتبال، از ۲۸ کاندیدای ثبت‌نام‌کننده برای این انتخابات، تنها ۴ نفر تایید صلاحیت شدند و ۲۳ نفر دیگر صلاحیت‌شان احراز نشد. هم‌چنین گفتنی است که علی شیخ‌الاسلامی، مدیرعامل پیشین باشگاه پیام وحدت پیش از آغاز بررسی صلاحیت‌ها، انصرافش را اعلام کرده ‎بود. مهدی برادران، رئیس‌هیئت فوتبال خراسان رضوی، محمد رضوی‌راد، مرتضی صادقی و محمدحسن کامرانی‌فر، کمک‌داور بازنشسته بین‌المللی فوتبال کشورمان، ۴ کاندیدایی هستند که در نهایت باید برای رسیدن به کرسی ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی رقابت کنند.نکته جالب توجه اما رد صلاحیت گسترده افرادی بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ بودند. شهناز رمارم و احسان اصولی دو عضو شورای شهر مشهد، حسن نوری دبیر پیشین هیئت فوتبال خراسان رضوی، حمیدرضا کریمویی مدیرعامل پیشین و عضو هیئت مدیره باشگاه پدیده خراسان، محسن ترکی و محسن قهرمانی دو داور بازنشسته خراسانی کشورمان از جمله چهره‌های شاخصی بودند که از چرخه انتخابات به دلیل احراز نشدن صلاحیت خارج شدند.