kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

کوتاه اقتصادی



* همراه اول اعلام کرد از تاریخ اول مهرماه تعرفه پایه سرويس مكالمه درون و برون شبكه، يكسان می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از یکم مهر ماه هر دقيقه مكالمه درون و برون شبكه بصورت تک نرخی برای سيم كارت‌های دائمي ۵۹۹ ريال و برای سيم كارت‌های اعتباري ۸۹۹ ريال محاسبه می‌شود. در این اطلاعیه آمده است که این روش جدید قیمت گذاری موجب سهولت و شفافیت بیشتر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین خواهد شد. از مزایای دیگر این طرح کاهش تعرفه تماس‌های برون شبکه برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول است.
* سرپرست وزارت اقتصاد با ابراز نارضایتی از وضعیت توانگری بیمه ایران گفت: برنامه صنعت بیمه کشور به سمت تخصصی شدن شرکت‌های بیمه‌ای، حرکت شایسته و مهمی است که باید به طور جدی تری به آن پرداخته شود. سیدرحمت‌الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه عادی بیمه مرکزی با بیان مطلب بالا گفت: سمت و سوی بیمه مرکزی به سمت ارائه مجوز بیمه‌های تخصصی مانند بیمه‌های زندگی، در شرایط کنونی به نفع جامعه خواهد بود.
* شنیده‌ها حاکی است بانک مرکزی به جای استفاده از سیاست پرهزینه افزایش نرخ سود سپرده در شرایط فعلی، می‌خواهد نقدینگی موجود را با سایر ابزارهای پولی مدیریت و کنترل کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، باتوجه به روند افزایشی نرخ تورم در ماه‌های اخیر بحث افزایش نرخ سود بانکی به صورت جدی در رسانه‌ها مطرح و جزء دستور کارهای بانک مرکزی بود و به همین دلیل سپرده‌های یکساله که سررسید آنها در اوایل شهریور ماه امسال بود، یک ماه دیگر تمدید شد. اما شنیده‌ها حاکی است، با توجه به وضعیت نظام بانکی و اثرات منفی افزایش نرخ سود بر سایر متغیرهای کلان از جمله رشد پایه پولی و افت سرمایه‌گذاری و تقاضا که زمینه‌ساز افت حتی منفی شدن رشد اقتصادی را در پی داشته باشد، تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ سود بانکی از دستور کار خارج شده است.
* بانک ‌پاسارگاد جهت تسهیل انجام معاملات تجاری و بازرگانی، اقدام به گشایش اعتبار اسنادی داخلی می‌کند.به گزارش روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از نیازهای موجود در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، انجام معامله بین خریدار و فروشنده در فضای قابل اعتماد و بدون ریسک است. بانک‌ پاسارگاد با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌کند.وی ادامه داد: خریداران با استفاده از این خدمات می‌توانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان برخوردار شوند. همچنین فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش اطمینان حاصل می‌کنند.