kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

اخبار کوتاه از فوتبال



مشخص شدن زمان دیدارهای معوقه استقلال تهران
زمان دو دیدار معوقه تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته ششم لیگ برتر و هم‌چنین جام حذفی مشخص شد.دیدار نفت مسجدسلیمان و استقلال در مرحله یک ‏شانزدهم جام حذفی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ در ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار می‌شود.‏هم‌چنین دیدار معوقه از هفته ششم لیگ برتر بین دو تیم نفت مسجدسلیمان و استقلال ۱۴مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه شهید ‏بهنام محمدی برگزار خواهد شد.‏
نوری سرمربی اینگولشتات شد
سرمربی ایرانی سابق وردربرمن هدایت یک تیم را در بوندسلیگا ۲ بر عهده گرفت.الکساندر نوری سرمربی ایرانی سابق تیم فوتبال وردربرمن با عقد قراردادی هدایت تیم فوتبال اینگولشتات را بر عهده گرفت تا در بوندسلیگا ۲ روی نیمکت این تیم بنشیند.نوری دو فصل پیش هدایت وردربرمن را برعهده داشت و توانست با نتایجی مطلوب این تیم را در بوندسلیگا حفظ کند اما نتایج نامطلوب در ابتدای فصل گذشته باعث شد تا مدیران وردربرمن با این مربی قطع همکاری کنند. او مدتی را نیز در تمرین تیم‌های مطرح اروپایی حاضر می‌شد تا بتواند نکاتی را از مربیان بزرگ دنیا فرا گیرد.
دومین ناکامی تیم فوتبال نوجوانان در آسیا
 تیم فوتبال نوجوانان که در دومین بازی‌اش در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا مقابل تیم هند قرار گرفت نتوانست برابر این تیم به پیروزی دست پیدا کند و با تساوی بدون گل متوقف شد.امیر حسین باویه در این دیدار فرصت خوبی را از روی نقطه پنالتی از دست داد تا ناکامی نوجوانان در این رقابت‌ها تکمیل شود. با وجود این پنالتی نوجوانان ایران به طور کل نمایش خوبی در بازی ارائه نکردند و هند می‌توانست به پیروزی هم برسد.با توجه به شکست ایران در بازی نخست مقابل اندونزی، شاگردان عباس چمنیان از دو بازی یک امتیاز کسب کردند. در صورت پیروزی اندونزی مقابل ویتنام، کار ایران برای صعود از مسابقات بسیار دشوار خواهد بود و تنها روی کاغذ شانس خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد یاران چمنیان بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.ایران به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته بازی‌ها پای به این مسابقات گذاشته اما تاکنون نتوانسته در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهر شود.
فغانی داور دربی پایتخت
علیرضا فغانی به عنوان داور دربی پایتخت در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور انتخاب شد.کمیته داوران اسامی داوران بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر باشگاه‌های کشور را اعلام کرد که بر این اساس علیرضا فغانی قضاوت مسابقه تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را در روز پنج شنبه پنجم مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی بر عهده خواهد داشت.محمدرضا منصوری و رحیم شاهین کمک‌های اول و دوم فغانی در این بازی خواهند بود. سید رضا مهدوی به عنوان داور چهارم و مهدی عالیقدر کمک داور ذخیره انتخاب شده‌اند. هم‌چنین حسین عسکری ناظر داوری و فریدون اصفهانیان ناظر ویژه داوری این دیدار هستند.
برانکو: به‌خاطر آدام همتی از من انتقاد می‌شد
سرمربی پرسپولیس می‌گوید به دلیل این‌که پدر بزرگ آدام همتی از بازیگران مشهور ایران بوده، این بازیکن مدت‌ها مورد تحقیر قرار می‌گرفته است. دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپیدرود در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر و با گل دقایق پایانی آدام همتی (94) به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید. برانکو پس از این دیدار اظهار کرد: از این برد خیلی راضی هستم. خیلی اذیت شدیم و به دنبال برد بودیم. پاداش این تلاش را در نهایت گرفتیم. تبریک بزرگ به بازیکنانم می‌گویم. بعد از بازی با الدحیل و صعود به نیمه نهایی، بازی با سپیدرود همراه با ریسک و مشکلات زیادی بود. این موضوع نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای همه تیم‌های دنیا وجود دارد اما بازیکنان ما با انگیزه نشان دادند. موقعیت‌های گل زیادی را از دست دادیم. می‌توانستیم با آرامش بیشتری بازی را به پایان برسانیم اما به هر حال نتیجه در دقیقه آخر رقم خورد.برانکو درباره دربی گفت: در دربی هیچ‌کس خسته و مصدوم نخواهد بود و همیشه در مصاحبه‌هایم تکرار کردم که برنده از قبل مشخص نیست. مهم‌ترین مسئله این است که با آمادگی خوب و با نشاط در انتظار دربی باشیم. اطمینان دارم که بازیکنان تا پنج‌شنبه آماده می‌شوند.او درباره گلزنی آدام همتی در این دیدار که بازیکنی بود که حضورش در پرسپولیس انتقادات زیادی را برای برانکو و خود این بازیکن داشت، اظهار کرد: بابت این سؤال تشکر می‌کنم. خیلی انتقاد به من شد. تحقیر آدام همتی به خاطر اینکه پدربزرگش یکی از بازیگران بزرگ ایران است، انجام می‌شد. او نشان داد که لیاقت حضور در بین ما را دارد و برای او بسیار خوشحال هستم. همه تلاش‌هایی که کرده بود، در این دیدار نتیجه‌اش را دید. کار برای همتی ساده نبود. او تمام فشارها و تحقیرها را تحمل کرد.
در آخرین دیدار هفته هفتم لیگ برتر تیم صدرنشین پدیده مقابل تراکتورسازی با تساوی بدون گل متوقف شد.