kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف برزیل می رود

قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال تمدید شد/ تاج: متعهد شدیم ۴ خواسته کی روش را انجام دهیم

فدراسیون فوتبال اعلام کرد با چهار تعهدی که این فدراسیون به کی روش اعلام کرده، قرارداد سرمربی تیم ملی تا پایان جام ملت های آسیا تمدید شده است.
سرویس ورزشی-

قرارداد کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تمدید شد. در حالی که پیش از این بحث‌های متناقضی درباره ادامه همکاری کی‌روش و تیم ملی ایران مطرح شده بود، سرانجام قرارداد این سرمربی تا پایان جام ملت‌های آسیا به صورت رسمی تمدید شد. این قرارداد را کارلوس کی‌روش هم امضا کرده است. یکی از نزدیکان کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا این خبر را تایید کرد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز این خبر را تایید کرده است.
شرایط چهارگانه برای تمدید قرارداد
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفت: بعد از پایان قرارداد کی‌روش در جام جهانی و رضایت ما از عملکرد تیم ملی در روسیه که توانست ۴ امتیاز کسب کند و اختلافش با تیم‌های صعود کرده تنها یک امتیاز بود، مشتاق بودیم قرارداد این مربی را تمدید کنیم.
وی ادامه داد: قرارداد این مربی تمدید شد. مهم‌ترین مذاکرات ما در ترکیه انجام شده بود و امروز فقط این قرارداد رسمی شد. کی‌روش خواهان این بود که چهار تعهد در فوتبال برایش اتفاق بیفتد. اول قضیه بازیکنان سرباز بود که خدا را شکر حل شد و دیگر مشکلی در این قضیه وجود ندارد. دوم این که اولویت کمک‌های مالی و معنوی فدراسیون، تیم ملی باشد. ۵.۵ میلیون دلار هزینه ماست. ۷۵ درصد هزینه‌های ما ارزی است و بقیه آن ریالی است.
تاج افزود: دولت و وزارت کشور قبول کردند که 2/5‌میلیون‌دلار آن را تامین کنند و ۳ میلیون بقیه را فدراسیون فوتبال از منابع درآمد خودش تامین کند. من از مسئولان دولتی متشکرم. دیگر نکته‌ای که دغدغه کی‌روش بود بحث حقوق پاداش مربیان و کادرفنی بود که ما گفتیم تا پنج، شش روز پس از پایان کار آن را پرداخت کنیم.
برگزاری بازی دوستانه با برزیل
موضوع برگزاری بازی دوستانه میان ایران و برزیل از دیگر مسائلی بود که روز گذشته توسط مهدی تاج مطرح شد. رئیس فدراسیون فوتبال در این باره گفت: ما با سفیر برزیل دیدار داشتیم، ما حتما 28 اسفند در قطر بازی خواهیم کرد. شاید در یک تورنمنت ایران، قطر و برزیل و یک کشور دیگر در این تورنمنت حضور دارند. اگر این اتفاق نیفتاد برنامه ریزی برای برگزاری این بازی در تهران هماهنگ شده و یک بانک اسپانسر این موضوع شده که در حال طی کردن مراحلش است.
دلیل سفر تاج به سوئیس چیست؟
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سفر به سوئیس و دیدار با جیانی اینفانتینو، خاطرنشان کرد: کمیته مسابقات فیفا جلسه دارد و بنده هم عضو این کمیته هستم. طبق روال به این جلسات می‌رویم که 8 دستور جلسه دارد. در حاشیه این جلسه هم ملاقاتی با اینفانتینو انجام می‌دهم. یکی از محورهای جلسه ما میزبانی از جام جهانی 2020 فوتسال است که دوست داریم میزبان باشیم. رقبایی داریم، اما تمام شرایط‌مان هم برای میزبانی مناسب است. هتل مناسب، زمین مسابقه و... را داریم و به نوعی پایگاه فوتسال دنیا هستیم و در رتبه سوم دنیا قرار داریم و باید شرایط میزبانی را هم فراهم کنیم. همچنین بحث تفکیک کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفاست که این را در جلسه کمیته مسابقات پیگیری خواهیم کرد.
تاج با اشاره به موضوع مهم دیگری که در جلسه با اینفانتینو پیگیری خواهد کرد، گفت: موضوع دیگری هم در خصوص پول‌های بلوکه شده‌ای است که در فیفا داریم، اما نمی‌توانیم آنها را دریافت کنیم. می‌خواهیم تفاهمنامه‌ای در این خصوص داشته باشیم تا برخی مصارف‌مان مانند دستمزد کادر یا پول بازی های دوستانه را از پول‌هایمان در فیفا پرداخت کنیم.