kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
استاندار همدان:

مدیران همدان روحیه واگذاری طرح به بخش خصوصی را ندارند

استاندار همدان گفت: مدیران روحیه واگذاری طرح به بخش خصوصی را ندارند و اگر طرح قابل واگذاری در آمار سازمان برنامه و بودجه همدان گنجانده نشده باشد آن را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.
همدان- خبرنگار کیهان:

محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به شناسایی 800 طرح که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند اظهار کرد: در سال جاری باید 30 درصد از طرح‌های نیمه تمام ادارات استان‌ به بخش خصوصی واگذار شود.
وی افزود: واگذاری طرح‌های عمرانی این استان به بخش خصوصی تاکنون به بیش از 600 طرح رسیده است اما متاسفانه مدیران همیت لازم را برای واگذاری طرح‌ها ندارند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: 400 تا 600 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف از قبل باقی مانده است که اگر بخواهیم با بودجه قطره چکانی دولت برای تکمیل این طرح‌ها اقدام کنیم به طور ختم 30 سال بعد به نتیجه می‌رسیم بنابراین مشارکت بخش خصوصی در اتمام طرح‌ها الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.
وی متذکر شد: انتظار می‌رود براساس اصول و قواعد قانونی پیش‌بینی شده این طرح‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.
نیکبخت همچنین با بیان اینکه گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که استان پیگیری می‌شود گفت: عملیات ساخت  بیمارستان یک هزار تختخوابی هر چه سریع‌تر پیگیری شود چرا که تغییر کاربری اراضی برای ساخت این بیمارستان مشکلی نخواهد داشت.