kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

کشف 580 میلیارد تومان کالای احتکاری در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: انواع کالای احتکار شده به ارزش بیش از 580 میلیارد تومان در این استان کشف و ضبط شد.

سید احد یوزباشی دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار 50 فقره پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 30 فقره پرونده به ارزش 350 میلیارد تومان رسیدگی و حکم قطعی صادر و دستورات لازم برای توزیع کالا در شبکه رسمی صادر شده است.
یوزباشی اظهار داشت: همچنین تاکنون 7 پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا تشکیل شده که 6 فقره آن مختومه شده است.
وی با تاکید بر اینکه از زمانی که رای تعزیرات حکومتی به مرجع مربوطه ابلاغ شد، حکم لازم الاجراست، گفت: این کالاها با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده در اختیار مصرف کنندگان در شبکه قانونی قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با‌اشاره به عرضه کالاهای احتکار شده، اظهارداشت: تاکنون تمامی برنج‌های احتکاری ضبط شده بطور کامل عرضه شده است.
وی افزود: از 10 هزار و 400 تن میلگرد احتکاری کشف شده در آذربایجان شرقی 5 هزار و 800 تن بین مصرف کنندگان عرضه شده و مابقی نیز باید به زودی عرضه شود.
یوزباشی گفت: مقرر شده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تا پایان هفته نسبت به تعیین و تکلیف درخصوص کالاهای خانگی احتکار شده جهت توزیع اقدام کند.