kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف مواد مخدر
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان از اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و کشف مواد مخدر خبر داد.
 سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهارکرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های بهبهان، هندیجان و آبادان با اقدامات اطلاعاتی باند تهیه و توزیع‌ مواد مخدر را شناسایی و در پنج عملیات غافلگیرانه 12 قاچاقچی را دستگیر و مقدار 139 کیلو و 970 گرم مواد مخدر کشف کردند.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد شش دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
احتکار روغن خوراکی
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک محتکر مواد غذایی در این شهرستان شدند.
سرهنگ ابراهیم شجاعی افزود: ماموران با هماهنگی‌‌های قضائی و همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر در بازرسی از محل نگهداری کالا ۱۸۰ کارتن روغن خوراکی به ارزش ۴۵ میلیون ریال کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.
سوخت قاچاق
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس آگاهی موفق به کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان بهار شدند.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود: نیروهای پلیس آگاهی در حین گشت‌زنی در سه راهی «حسن قشلاق» بهار به راننده یک دستگاه کامیون مشکوک که پس از توقیف آن مشخص شد که راننده این خودرو بدون داشتن هیچگونه مدارک و مستندات اقدام به جابجایی محموله سوخت نفت سفید کرده است.
کلاهبرداری اینترنتی
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگيری فردی که از طريق يكی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبرداد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد حدود پنج ماه پيش، شاکيه با فردي که خود را خواستگار معرفي کرده آشنا شده که بعد از مدتي وي در يكي از شبکه‌های اجتماعي با عناوين مختلف، احساسات شاکي را جريحه‌دار کرده و با اين روش از او پول دريافت مي کند و زماني که شاکي پول خود را طلب مي‌کند از بازپرداختن امتناع می‌ورزد.
وي افزود: کارشناسان اين پليس نسبت به پيگيري موضوع اقدام و با بکار گيري شگردهاي پليسي، متهم را شناسايي و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگير کردند.
قاچاق سازمان یافته
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 126 دستگاه کانتینر سوخت قاچاق سازمان یافته به ارزش 70 میلیارد ریال خبر داد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه‌ای متشکل از کارآگاهان مجرب این پلیس با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و بررسی میدانی، 52 کانتینر که در یکی از اسکله‌های رسمی تحت عنوان محموله منواتیلن گلیکول و سنگ بارگیری شده بود، شناسایی کردند.
وی گفت: پس از فک پلمب و بررسی اسناد، مشخص شد قاچاقچیان با جعل اسناد گمرکی و اظهارات خلاف واقع تحت عنوان محموله سنگ و منواتیلن گلیکول اقدام به صادرات مواد نفتی کرده‌اند که پس از هماهنگی قضائی، صاحب کالا دستگیر شد.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: براثر واژگونی خودروی پژو پارس در محور گچساران به باشت دو نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: در این سانحه رانندگی دو سرنشین خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در مسیر انتقال به بیمارستان جان باختند و راننده مجروح و تحت مداوا قرار گرفت.
وی عنوان کرد: کارشناس راهور علت این تصادف را سرعت زیاد و ناتوانی خودرو‌ در کنترل وسيله نقليه اعلام کرد.
ریزش معدن
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: دراثر ریزش معدن ذغال سنگ در جاده کوه باداموییه درکرمان یک نفرکشته و هفت نفر مصدوم شد.
بنا بر این گزارش نیروهای امدادی بلافاصله بعد از دریافت گزارش حادثه بوسیله مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی، سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام گردید، اما متاسفانه یک نفر از کارگران به علت شدت جراحات وارد شده در دم جان باخت.
  همچنین دو نفر از مصدومین در محل حادثه بوسیله اکیپ‌های امدادی اورژانس پیش بیمارستانی درمان سرپایی شده و سه نفر دیگر جهت تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.
آتش در جنگل
گرگان – مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی درازنو در جنوب شهرستان کردکوی خبر داد.
ابوطالب قزلسفلو با بیان اینکه ۵۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و اهالی محلی جهت مهار آتش سوزی اعزام شدند، گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از علت و وسعت آتش سوزی در دست نیست.
وی خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان و نیروهای منابع طبیعی و اهالی محلی در منطقه حضور یافته و تلاش برای مهار و اطفای کامل حریق انجام شد.
کشف هرویین
مشهد - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی تربت جام گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان موفق به کشف و ضبط 28 کیلو و 380 گرم مواد مخدر از نوع هرویین فشرده از یک خودرو در محور تربت جام – مشهد شدند.
سرهنگ هوشنگ کیانی افزود: ماموران پلیس با دریافت اطلاعاتی مبنی بر قصد قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به مشهد،  همه  محورها را از سمت تربت جام تحت نظارت خود قرار دادند و در این رصد اطلاعاتی یک دستگاه خودروی 405 و یک دستگاه موتورسیکلت را شناسایی  و متوقف کردند.
وی گفت: در بازرسی از این خودروعلاوه‌بر کشف هرویین فشرده، 800 گرم تریاک و 20 عدد فشنگ جنگی نیز کشف و در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند.
انهدام باند سرقت
مشهد – تسنیم: فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری و متلاشی شدن باند سرقت دوربین‌های مدار بسته در مشهد خبر داد.
 سرهنگ آقابیگی گفت: سرقت‌های سریالی دوربین‌های مدار بسته در تعدادی مجتمع مسکونی در مشهد منجر به این شد که شناسایی عامل و یا عاملان ربایش این دوربین‌ها در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: سرنخ‌های به دست آمده در این حوزه منجر به شناسایی چهره سارقان شد و سه متهم در این زمینه در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.
آقابیگی افزود: این متهمان هر سه دارای سابقه کیفری بودند و متعاقب دستگیری آنها مالخر دوربین‌ها نیز به دام پلیس افتاد.