kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس تغییر می‌کند

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید که با قانون جدید و منع استفاده از بازنشستگان هیئت مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هم تغییر می‌کند.




محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بعد از پایان انتخابات فدراسیون اسکواش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا بازنشسته است یا خیر؟ گفت‌: بازنشسته ام مگر؟ من سال 79 از سپاه به سازمان تربیت ‌بدنی وقت منتقل شده‌ام و در حال‌ حاضر نیز کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم. در حال‌ حاضر بحث این مطرح است که تعدادی از روسای فدراسیون‌ها حکم بازنشستگی دارند. برخی چهار، پنج سال و برخی دیگر نیز هفت، هشت سال از بازنشستگی شان گذشته است و از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند.
داورزنی همچنین گفت: وزارت ورزش و جوانان در حال‌ بررسی است که اقدامات لازم را برای اجرای این قانون انجام دهد. هم روسای فدراسیون‌ها و هم کسانی که به نوعی از منابع دولتی در فدراسیون‌ها استفاده می‌کنند همانند دبیر و یا خزانه‌دار جزو این قانون می‌شوند. وزارت ورزش و جوانان همانند دیگر سازمان‌ها از این قانون حمایت می‌کند.
وی در ادامه‌ درخصوص بازنشستگی مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال، گفت‌: نهادی که باید درصد جانبازی تاج را بررسی کند سازمان بنیاد جانبازان است و وزارت ورزش و جوانان نیست. هر وقت بنیاد جانبازان و ایثارگران برگه‌ای در این خصوص به ما بدهد که درصد جانبازی ایشان چقدر است، ملاک ما نیز همان خواهد بود و از این 10 ــ 12 فدراسیونی که روسای بازنشسته دارند طی این دو ماه بررسی‌ها صورت می‌گیرد. درخصوص رئیس‌فدراسیون فوتبال نیز هر گاه بنیاد جانبازان و ایثارگران آن را اعلام کند ملاک ما نیز همان خواهد بود. او در پاسخ به این سؤال که آیا در هیئت‌رئیسه باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز فردی اضافه می‌شود یا خیر، گفت‌: این سؤال را از سلطانی‌فر بپرسید، اما تا جایی که من اطلاع دارم، قانون منع به کارگیری بازنشستگی شامل حال آنها نیز می‌شود و بنابراین باید تغییراتی انجام شود.
داورزنی همچنین درباره بازنشستگی محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت‌: آن قدر که اطلاع دارم محمدیان زودتر از موعد درخواست بازنشستگی داده است که در این صورت ممکن است که اعاده به خدمت بگیرد و به کار خود باز گردد که این را باید دیوان عدالت اداری تصمیم‌گیری کند که در این صورت مشکلی وجود ندارد.