kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

اخبار ورش جهان



یونان، آلمان و چک هم مسافر جام جهانی بسکتبال شدند
در ادامه رقابت‌های پنجره چهارم جام جهانی بسکتبال، شب گذشته تیم بسکتبال یونان که میهمان گرجستان بود، در دیداری بسیار نزدیک و در آخر ثانیه موفق شد حریف خود را 86 بر 85 از پیش رو بردارد و با کسب 8 برد پیاپی به عنوان نخستین تیم راهی جام جهانی 2019 چین شد.آلمان که به مصاف رژیم‌اشغالگر قدس رفته بود، در وقت‌های اضافه 112 بر 98 به برتری دست یافت و مسافر چین شد.جمهوری چک که میهمان بوسنی بود 85 بر 80 میزبان خود را شکست داد و با کسب 7 برد و یک باخت به جام جهانی صعود کرد. تاکنون چین به عنوان میزبان، نیجریه، تونس، یونان، آلمان و چک حضورشان در جام جهانی قطعی شده است.
استقبال از میزبانی مشترک کره ای‌ها برای المپیک
هفته گذشته وزیر ورزش کره جنوبی پیشنهاد داد در صورت موافقت کره شمالی در نظر دارند برای میزبانی المپیک 2032 اعلام آمادگی کنند.کمیته بین‌المللی المپیک نیز از این پیشنهاد استقبال و ابراز خوشحالی کرد. مارک آدامز مدیر ارتباطات IOC در گفت وگویی اعلام کرد مذاکره هر دو کره را درخصوص این پیشنهاد (میزبانی مشترک المپیک 2032) پیگیر است.آدامز ابراز امیدواری کرد المپیک بتواند درهای صلح را به روی کره شمالی و جنوبی باز کند. کره شمالی و جنوبی در جریان بازی‌های آسیایی 2018 که در جاکارتا برگزار شد با پرچم مشترک در مراسم رژه شرکت کردند و در برخی از رشته‌ها نیز تیم مشترک داشتند.
بیل: وضعیت رئال با رفتن رونالدو دگرگون شد
گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید در مصاحبه با دیلی میل انگلیس درباره فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا گفت:اگر صادق باشم باید اعتراف کنم که در فینال کیف به خاطر اینکه در ترکیب اصلی نبودم خیلی عصبانی شدم. چون در آن زمان من کاملا آماده بودم و گلزنی می‌کردم.وی افزود:گلم از گل رونالدو مقابل یوونتوس بهتر بود؟این نظر من نیست ولی متوجه نمی‌شوم که چرا گلم به لیورپول در لیست 10 گل برتر رقابت‌ها نیامد. ستاره ولزی درباره جدایی رونالدو از رئال گفت:رفتن رونالدو از رئال باعث شد تا وضعیت در تیم دگرگون شود. در زمان حضور او به همرا ما بازیکن بزرگی بود اما به نظرم اکنون ما تیمی تبدیل شدیم که به بازی گروهی متکی هستیم.
عراق در تورنمنت 4 جانبه عربستان شرکت می‌کند
سایت اسپورت عراق خبر داد که فدراسیون فوتبال این کشور در نهایت حضور در تورنمنت 4 جانبه عربستان با حضور تیم‌های آرژانتین و برزیل را پذیرفت. عراق رقیب اصلی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات است. سعودی‌ها برای کسب رضایت عراقی برای حضور در این تورنمنت پیشنهادی نجومی را به آنها داده بودند.
بکهام مشتری مسی شد
دیوید بکهام ستاره سال‌های نه‌چندان دور فوتبال جهان چندی پیش تیمی در آمریکا را خریداری کرد تا این تیم با نام اینتر میامی از سال ۲۰۲۰ در لیگ MLS آمریکا شرکت کند.به نقل از «دیلی‌میل»، باشگاه اینتر میامی قصد دارد یکی از بزرگترین انتقال‌های چند سال اخیر فوتبال جهان را رقم بزند و آنها قصد دارند در سال ۲۰۲۰ برای جذب لیونل مسی از بارسلونا اقدام کنند. البته هنوز هیچ صحبتی بین ۲ طرف نشده، اما این یک ادعا است که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و مسی برای پایان دوران فوتبال خود راهی آمریکا شود.