kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
پس از اخراج 30 مقام توسط ترامپ

نیویورک تایمز: نوبت اخراج به جیمزماتیس وزیر دفاع رسید

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا در فکر برکناری «جیمز ماتیس» از پست وزارت دفاع است.

بعد از سونامی استعفا،  برکناری و اخراج‌های گسترده حداقل 30 تن از مقامات دولت «دونالد ترامپ» حالا نوبت به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع رسیده است. چند روزی است که رسانه‌های آمریکایی با انتشار گزارش‌های متعدد، خبر از برکناری قریب‌الوقوع وی می‌دهند.
چند روز پیش واشنگتن پست  در مطلبی به نقل از منابع مطلع نوشت: «در حال حاضر حدس و گمان‌ها درباره اینکه چه کسی جایگزین ماتیس خواهد شد، بیش از پیش قوت گرفته است. رئیس‌جمهور همیشه به ماتیس احترام می‌گذاشته اما الان او دلایل کافی برای فکر کردن به اینکه ماتیس چه چیزی پشت سرش می‌گوید، دارد. رابطه این دو به سرعت رو به وخامت می‌رود». بر اساس این گزارش، مقامات کاخ سفید پیش‌بینی می‌کنند که وزیر دفاع آمریکا طی دو، سه ماه آینده از سمت خود برکنار شود.
نیویورک تایمز  نیز دیروز به  نقل از مقامات مختلف این کشور گزارش داد که ترامپ در فکر برکناری «جیمز ماتیس» است. «نیویوک تایمز» نوشت: مدتی است که شام مشترک ماتیس با ترامپ قطع شده و در تمام مصاحبه‌های ده‌ها مقام کاخ سفید، کنگره و مقامات پیشین وزارت دفاع آمریکا طی شش هفته گذشته، حسی از وخیم شدن روابط این دو نفر غالب است. تقریبا تمام مقامات مورد مصاحبه، از جمله وکلا و افراد مورد اعتماد ژنرال ماتیس، که درباره تنش‌های بین او و ترامپ صحبت کردند، از ترس اخراج شدن، خواستار عدم افشای نام خود شدند.