kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
عضو شورای فنی تیم‌های ملی:

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید تا المپیک توکیو بماند

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: امیدوارم «علی ‌اشکانی» سرمربی تیم ملی در پیکارهای جهانی 2018 مجارستان موفق باشد و نظر شورای فنی ادامه کار او تا بازی‌های المپیک 2020 توکیو است.

رحیم علی‌آبادی با بیان این مطلب افزود: اعضای شورای فنی از همان ابتدا تمایل داشتند که ‌اشکانی بعد از بازی‌های آسیایی همچنان به کار خود ادامه دهد، چرا که از عملکرد او رضایت داریم و البته چند ‌اشتباه در بازی‌های آسیایی وجود داشت که با کمک یکدیگر باید این موانع را برطرف کنیم. وی اظهار داشت: امیدواریم که ‌اشکانی سرمربی جوان تیم ملی در مسابقات جهانی بوداپست موفقیت‌های خود را ادامه دهد چرا که از هم اکنون باید به فکر بازی‌های المپیک 2020 توکیو باشیم. تغییر مکرر کادر فنی به هیچ عنوان به سود کشتی نخواهد بود و ‌اشکانی کارش را از رده‌های سنی پایه آغاز کرده و اکنون به تیم ملی بزرگسالان رسیده است.
عضو شورای فنی تیم‌های ملی‌ کشتی ادامه داد: ‌اشکانی طی این چند سال نیز با همه پیچ و خم مربیگری و روحیات ملی‌پوشان آشنا شده است. دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک 1972 مونیخ آلمان درباره لغو برخی تورنمنت‌های بین‌المللی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی جامعه، ورزش را نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو ساخته و «رسول خادم» رئیس ‌فدراسیون با چنگ و دندان امورات را می‌چرخاند و البته جا دارد از حامیان مالی فدراسیون قدردانی کنیم که در کمترین فرصت از مدال‌آوران کشتی در بازی‌های آسیایی تجلیل کردند.
به دلیل تامین نشدن هزینه‌های ارزی، حضور تیم‌های ملی کشتی در تورنمنت‌هایی همچون «الکساندر مدوید» و «اولگ کارایف» در کشور بلاروس، سرکیسیان ارمنستان و صربستان لغو شد.