kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹

اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به آزادراه قزوین - رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل 8/5 کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت موافقت کرد.

خیرالله خادمی افزود: با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار 8/5 کیلومتر باند رفت پروژه، حدفاصل شهر منجیل تا رودبار تکمیل می‌شود.
وی توضیح داد: این پروژه در سه مرحله اجرا شده است. مرحله نخست به طول 127 کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارد، مرحله دوم به طول 3/2 کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود در حال استفاده است.
خادمی ادامه داد: اجرای 8/5 کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین- رشت به عنوان مرحله سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با ساخت یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرا شود.
وی درباره رفع گره‌های ترافیکی جاده‌های منتهی به استان گیلان گفت: اکنون مطالعات آزادراه امامزاده هاشم- انزلی و امامزاده هاشم- چابکسر تکمیل شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است.
در ایام تعطیلات، رفت و آمد در آزادراه قزوین- رشت افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و برخی روزها به علت ترافیک بسیار سنگین در این مسیر مردم ساعت‌ها معطل می‌شوند.