kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

100 مدرسه در شهرهای جدید احداث می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: 100 مدرسه جدید تا پایان سال 97 در مسکن‌های مهر واقع در شهرهای جدید در سراسر کشور احداث می‌شود که از این تعداد تاکنون 20مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب‌الله طاهرخانی، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهر جدید صدرا در شیراز افزود: از 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر کشور نزدیک به 2 میلیون واحد به متقاضیان آنها واگذار شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: کمبودهای جدی در سایت‌های مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد که دولت با تمام توان می‌کوشد به لحاظ استانداردسازی محیط زندگی مردم در این واحدهای مسکونی، آنها را به سطح متوسط شهری ارتقا دهد و خدمات اولیه مسکن‌های مهر را تامین کند.
طاهرخانی ادامه داد: به زودی پرونده تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان بسته خواهد شد اما کار دولت برای تامین خدمات مورد نیاز به این مجتمع‌ها همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال حدود 20 واحد آموزشی جدید و 30 پارک محله‌ای در مجموعه شهرهای جدید کشور به بهره‌برداری رسیده و 80 مدرسه جدید دیگر نیز تا پایان سال 97 احداث می‌شود.
وی ادامه داد: به زودی در مجموعه شهرهای جدید کشور، ساخت 50 هزار واحد مسکونی با اتکا به توان بخش خصوصی کلید می‌خورد. در این آیین، افزون بر 150میلیارد تومان پروژه از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید صدرا ازجمله افتتاح 576 واحد مسکن مهر امام رضا(ع)، فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب غرب صدرا و مجتمع آموزشی قوام الدین شیرازی به بهره‌برداری رسید. همچنین در ادامه این آیین، کلنگ‌زنی شماری از طرح‌های عمرانی از جمله آغاز عملیات ساخت سه زمین ورزشی با اعتبار 126 میلیارد تومان انجام شد.