kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

کوتاه از سراسر جهان

نوار غزه
القدس‌العربی: جمعه گذشته اعلام شد خلبانان اماراتی در گشت‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان غزه مشارکت داشتند. این خلبانان هرچند در عملیات بمباران مردم غزه شرکت نداشتند، ولی در گشت‌زنی و شناسایی هوایی، به ارتش صهیونیستی کمک می‌کردند.خلبانان اماراتی همچنین، پرواز با جنگنده‌های آمریکایی «اف-35» را بر فراز نوار غزه آموزش می‌دیدند. منابع فلسطینی دیروز این خبر را تایید کردند.
بحرین
بحرین‌الیوم: نظام آل‌خلیفه جمعه گذشته برای یکصدوبیست‌ویکمین هفته متوالی، از برگزاری نماز جمعه توسط مردم این کشور در منطقه «الدراز» جلوگیری کرد.مردم بحرین نیز در اعتراض به این اقدام رژیم آل‌خلیفه، در اطراف مسجد امام صادق(ع) تحصن کردند.
میانمار
اسپوتنیک: دیده‌یان حقوق بشر آسیا اعلام کرده: کمیسیون رسیدگی به نقض حقوق بشر در (استان مسلمان‌نشین) «راخین» (درمورد جنایات نیروهای دولتی) تحقیقات جدی و بی‌طرفانه‌ای انجام نمی‌دهد. دیده‌بان حقوق بشر آسیا افزوده، کمیسیون مذکور اقدامات لازم را برای شناسایی هویت عاملان این جنایات و اجرای عدالت برای آنها، صورت نمی‌دهد. در جنایات نیروهای دولتی و بودایی‌های تندرو، تاکنون هزاران مسلمان این کشور کشته و یا آواره شده‌اند.
ترکیه
ایسنا: دادگاهی در اسلامبول 102 تن دیگر از متهمان کودتای 25 تیر 1395 ترکیه را به حبس ابد محکوم کرد. درجریان کودتای مذکور، 250 تن کشته و قریب به 2200 نفر زخمی شدند.دولت ترکیه تاکنون ده‌ها هزار نفر را در ارتباط با این کودتا، بازداشت و یا از کار برکنار کرده است.
عراق
الحیات: دفتر «نوری مالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق طی بیانیه‌ای، اعلام کرده مالکی میزبان «اسامه النجیفی» رئیس ائتلاف «القرار» و «فالح‌ الفیاض» رئیس «جنبش عطا» بوده است. الفیاض تاکنون عضو ائتلاف «النصر» تحت رهبری «حیدر عبادی» بوده، ولی الان یک گروه مجزا تشکیل داده است.دیدارهای فوق در چارچوب مذاکره برای ایجاد یک ائتلاف بزرگتر در پارلمان، صورت گرفته است. گروه‌های عراقی در حال حاضر بر سر تشکیل دولت جدید، سرگرم رایزنی با هم هستند.