kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
این بار موضوع پیشنهاد مکزیک به کی روش رسانه‌ای شد

آغاز جام ملت‌های آسیا کمتر از 5 ماه دیگر/ نیمکت تیم ملی فوتبال همچنان بلاتکلیف است!

کمتر از 5 ماه دیگر جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود ولی در این میان هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال مشخص نشده است.
سرویس ورزشی-

در شرایطی که ابهامات درخصوص همکاری یا قطع همکاری فدراسیون فوتبال با کی روش هر روز بیشتر می‌شود. چهارشنبه 24 مرداد وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران عنوان داشت مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال در حال حل شدن است.
چند روز پس از صحبت‌های وزیر ورزش حالا عنوان شده که مکزیک نیز مشتری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شده است.
بعد از منتشر شدن اخباری درباره قرار گرفتن نام کارلوس کی‌روش به عنوان گزینه مربیگری تیم ملی مکزیک، پایگاه اینترنتی dalemexico نوشت: کارلوس کی روش برای این دو دیدار به آمریکا سفر خواهد کرد تا از نزدیک بازی‌های تیم ملی مکزیک را به نظاره بنشیند تا فدراسیون فوتبال مکزیک صحبت‌های رسمی خود را با این مربی آغاز کند.
در ادامه این مطلب آمده است: کارلوس کی روش از پیشنهاد تیم ملی مکزیک استقبال کرده و به همین خاطر به آمریکا دعوت شده تا بازی‌های این کشور را زیر نظر بگیرد. طرفین برای رسیدن به توافق نهایی نزدیک شده‌اند.
این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که پیش‌تر نیز از کره جنوبی، ازبکستان، مراکش، الجزایر، کامرون، آفریقای جنوبی، مصر و کلمبیا به عنوان تیم‌های خواهان کی‌روش سخن به میان آوردند که تمام این صحبت‌ها در حد شایعه ماند و اکنون باید ببینیم پیشنهاد تیم ملی مکزیک به کی‌روش نیز در حد گمانه‌زنی رسانه‌هاست یا این‌بار سرمربی تیم ملی ایران قصد ترک تیم ملی را دارد؟
فدراسیون و کی روش به هم نزدیک هستند
جدا از اینکه که پیشنهادات رسیده به کی روش درست است یا غلط، نکته مهم بلاتکلیفی پست سرمربیگری تیم ملی و عدم توافق نهایی با کارلوس کی روش جدی‌ترین و تنها گزینه این پست است که مشخص نیست اگر قرار است با تیم ملی ایران به توافق برسد چرا اسمش در گوشه‌های دیگر جهان شنیده می‌شود و آیا این یک تاکتیک رسانه‌ای برای مجاب کردن فدراسیون به پذیرش شروط است یا واقعا مذاکراتی بین او و سایر کشورها در جریان است.
 در عین حال سؤالی که همواره درباره کی روش مطرح بوده این است چرا هیچ کدام از این پیشنهادها هرگز به نتیجه نمی‌رسند و همواره نام کی روش در لیست‌ها قرار دارد و او هدایت تیم جدیدی را برعهده نمی‌گیرد.
کی روش مربی بزرگ و ارزشمندی است و هدایت هیچ کدام از تیم‌هایی که نام آنها برده شده از سوی او تعجب برانگیز نخواهد بود. ولی نکته مهم درباره نگاه فدراسیون فوتبال به این ماجراست و اینکه آنها چگونه کار را پیش می‌برند.
نزدیکان تاج و کی روش هر دو از ادامه کار این سرمربی پرتغالی با تیم ملی می‌گویند و عقیده دارند کی روش برای فتح جام ملت‌های آسیا انگیزه و جاه طلبی بزرگی دارد و قطعا هدایت تیم ملی ایران را خواهد پذیرفت ولی با روند فعلی علاقه مندان به فوتبال از اینکه تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده نگران و ناراحت هستند.
تکلیف را روشن کنید
به نظر می‌رسد در مذاکرات جدید هیچ کدام از طرفین حاضر به افشای مسائل فی مابین به صورت شفاف نیستند ولی با این حال اداره کنندگان فوتبال ملی باید برای توافق با کارلوس کی روش، خود را ملزم به یک حدنصاب زمانی کنند و بیش از این موضوع تمدید با مربی‌ای که 7 سال روی نیمکت ایران نشسته است را کش ندهند. البته در مسئله حضور کی روش در ایران مشکلاتی مثل تحریم‌ها و چگونگی انتقال پول به حساب سرمربی تیم ملی وجود دارد اما حتی با وجود این مسائل باید تکلیف هر چه زودتر مشخص شود.
 کاش فدراسیون فوتبال که بعد از جام جهانی خبر از عقد قرارداد با کارلوس کی روش را داده بود در این زمینه هرچه سریع‌تر خبر نهایی را منتشر کند. آیا کی روش سرمربی تیم ایران شده است؟ می‌شود؟ یا خواهد شد؟ یا...؟
کمتر از 5 ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا
بنا به اعلام کمیته برگزار‌کننده جام ملت‌های آسیا، این رقابت‌ها که برای اولین بار با شرکت 24 تیم در امارات برگزار خواهد شد، روز پنجم ژانویه 2019 یعنی 15 دی ماه 1397 آغاز خواهد شد و حالا در فاصله کمتر از 5 ماه تا شروع مسابقات هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نیست.
این نگرانی‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم پس از نمایش قابل قبول تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018، بسیاری از علاقه مندان فوتبال به کمتر از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رضایت نمی‌دهند.