kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

رهروان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین از مشهد بدرقه شدند

رهروان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا در قالب کاروان مردمی «انصار الحسین(ع)» طی مراسمی در مجتمع اسلامی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) مشهد توسط مردم و تولیت آستان قدس رضوی بدرقه شدند.



مسئول مجتمع اسلامی حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم (عج) مشهد به ایرنا گفت: اعضای این کاروان پس از زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) راهی کربلا می‌شوند.
محمد رجبی افزود: این کاروان قدیمی‌ترین کاروان پیاده‌روی اربعین است که برای هجدهمین سال متوالی مسیر 2600 کیلومتری مشهد تا کربلا را طی می‌کند.
وی اظهار داشت: اعضای این کاروان را 70 نفر از مردان تشکیل می‌دهند که کمترین سن در بین آنان را نوجوان 15ساله و بیشترین سن را پیرمرد 70 ساله دارد.
مدیر کاروان انصارالحسین(ع) ادامه داد: هزینه ویزا، لباس و تغذیه طول مسیر بر عهده زائرین است و خیرین نیز در تامین هزینه‌های سفر آنان را کمک می‌کنند.
وی گفت: اعضای این کاروان طی دو ماه به صورت پیاده از پنج استان کشور عبور می‌کنند و پس از عبور از مرز شلمچه راهی کربلا شده و دو روز مانده به اربعین به زیارت مرقد مطهر حضرت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند.
وی اظهار داشت: آنان در بازگشت با خودرو به مرز شلمچه رسیده و با قطار به مشهد باز می‌گردند و در این شهر مورد استقبال قرار می‌گیرند.