kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

چهارهزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها افزوده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 20 بیمارستان با چهارهزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده می‌شوند.

 

محمدجعفر علیزاده، در بازدید از بیمارستان سینای مراغه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این مراکز درمانی با حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و در سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون سه بیمارستان در شهرستان‌های بانه، بروجرد و قرچک به بهره‌برداری رسیده و 9 بیمارستان دیگر نیز در حال تجهیز است که به زودی افتتاح خواهند شد.
وی با‌ اشاره به روند پایانی فاز اول بیمارستان سینای مراغه گفت: این فاز از این بیمارستان در قالب 130 تخت با 460 میلیارد ریال به اتمام رسیده و تحویل وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شده و در زمان حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به نیازهای این شهرستان و براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، برخی تغییرات در فاز اول آن از جمله افزایش تخت‌های اورژانس، اتاق‌های عمل و بخش زایمان توسط پیمانکار اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین فاز الحاقی این بیمارستان در قالب 2 فاز عقد قرارداد شده و در حال اجراست و از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
علیزاده اضافه کرد: در فاز سوم این مرکز درمانی نیز امکاناتی از جمله آمفی تئاتر، محل اسکان پزشکان، بخش آموزشی و باند فرود هلیکوپتر برای مواقع اضطراری پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با تجهیز این بیمارستان توسط بهره‌بردار، این مرکز درمانی در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.