kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

نهمین همایش هیئت‌های برگزیده کشوری در قم برگزار شد

نهمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشوری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته با سخنرانی استادان حوزوی و دانشگاهی با عنوان «مطالبه‌گری عدالت‌خواهانه» در قم برگزار شد.


قم- خبرنگار کیهان:

حسن رحیم‌پور ازغدی در این همایش گفت: برگزاری مجالس روضه و شادی برای اهل‌البیت علیهم‌السلام هدف نیست وسیله است و باید خروجی آن عدالت و معنویت و انسانیت و مجاهده با نفاق و کفار باشد وگرنه اولین کسی که بطور رسمی برای امام حسین(ع) مجلس عزا و روضه برگزار کرد یزید‌ابن ‌معاویه بود!
رحیم‌پور ازغدی افزود: در دوره پهلوی به هیئت‌های مذهبی قند و شکر و چای می‌دادند و حتی سفارت انگلیس به آنها قمه می‌داد و تشویق می‌کردند که بزنید توی سر خودتان اما کاری به کار ما نداشته باشید.
وی تصریح کرد: اینها به ما درس می‌دهد که از فلسفه امامت و عاشورا منحرف شده‌ایم و دشمنان اهل بیت(ع) نیز برای عمیق‌تر شدن این انحراف به شدت فعالیت می‌کنند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خدمت به ضعفا و فقرا و کودکان و زنان و سالخوردگان سنت اهل بیت(ع) بوده است و هر جا کمک به این اقشار است خداوند حاضر است گفت: هیئتی که واقعاً حسینی(ع) باشد باید در صف اول خدمت به این اقشار و حامی مظلوم باشد.
ازغدی در ادامه با ذکر داستان‌هایی از زندگی اهل بیت(ع) گفت: ائمه‌ ما همواره در کنار فقرا و ضعفا بوده‌اند و خود نیز مانند فقرا زندگی می‌کردند به‌گونه‌ای که در روایات داریم روزی فضه خادم حضرت زهرا(س) در خواب بود و آن حضرت او را باد می‌زد و حتی کارهای خانه را با هم تقسیم می‌کردند و معلوم نمی‌شد چه کسی خادم و چه کسی مولا است.
در این همایش همچنین دکتر زاکانی و دکتر قدیری ابیانه نیز مطالبه‌گری عدالت‌خواهانه را تشریح کردند. در حاشیه این همایش از خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین حدادیان تجلیل شد.