kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
وزیر آموزش و پرورش:

ساعات درسی پایه‌های چهارم تا نهم کاهش می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید ساعات درسی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه دو ساعت در هفته کاهش می‌یابد.




به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گناباد در این شهرستان خراسان رضوی افزود: ساعات کاهش یافته از درس به فعالیتهای فوق برنامه و آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیتهای هر منطقه اختصاص می‌یابد.
وی اظهار داشت: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده و اواخر هفته [جاری به دولت ارائه می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب این لایحه مسیر شایسته سالاری در آموزش و پرورش هموار شده و با پرداخت حقوق متناسب با رتبه، بهره‌وری در این بخش افزایش می‌یابد.
وی اظهار داشت: در این راستا مدیریت مدارس مورد توجه قرار دارد و اختیارات ابتکاری مدیران برای کاهش مشکلات افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش هنوز با کمبود بسیار امکانات و تجهیزات مواجه است و معلمان به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت کشور با تنگناهای معیشتی دست به گریبان هستند.
بطحایی اظهار داشت: آزمون‌های مستمر و سیطره مطلق آموزش در دوره ابتدایی باید کاهش یابد و دانش‌آموزان این مقطع در کنار تحصیل به فعالیتهای فوق برنامه و گروهی بیشتر بپردازند.
وی گفت: تا زمانی که معلمان با مشکلات معیشتی مواجه بوده و برای امرار معاش خود مجبور به داشتن شغل دوم باشند، دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشوار است.