kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
احضار و تحقیق از ۴ مسئول

پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران منتقل شد

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از احاله پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران خبر داد.


 

محمدجواد حشمتی درباره آخرین وضعیت پرونده سانحه پرواز تهران – یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان که بهمن سال 96 اتفاق افتاد و بر اثر آن 60 مسافر و 6 خدمه پروازی جان خود را از دست دادند، به تسنیم گفت: با پیگیری‌های خوب دادسرای اصفهان و بازپرس ویژه، تحقیقات مقدماتی این پرونده به مراحل نهایی و پایانی رسیده و در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد.
حشمتی افزود: با توجه به اینکه محل سکونت خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه عمدتاً در تهران قرار دارد، تعدادی از خانواده‌ها به خاطر مسئله بعد مسافت از دیوان ‌عالی کشور درخواست کردند پرونده برای ادامه بررسی و رسیدگی‌ها به تهران بیاید که دیوان نهایتاً رای داد پرونده به تهران احاله شود.
وی با بیان اینکه مقدمات احاله این پرونده به تهران در حال انجام است، گفت: به احتمال زیاد پرونده برای ادامه رسیدگی‌ها به دادسرای جنایی ارجاع می‌شود اما باز هم باید دید دادستان تهران چه تصمیمی می‌گیرد و پرونده را به کدام یکی از نواحی دادسرای تهران ارجاع می‌دهد.
معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور، تعداد متهمان این پرونده را سه تا چهار نفر خواند و اظهارداشت: اینها کسانی هستند که مسئول بودند و باید به وظایف خود عمل و مقررات و ضوابط را به درستی اجرا می‌کردند. این افراد پیشتر از سوی دادسرای اصفهان احضار و از آنها تحقیقات لازم به عمل آمده است.