kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
زارعی:

آمریکا در رأس جنگ یمن قرار دارد

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: انصارالله هم‌اکنون مشغول ساخت سیستم‌های دفاع هوایی است و به زودی آن‌ را فعال خواهد کرد. انصارالله امروز در موضعی قرار گرفته که می‌گوید سال 2018 سال تمرکز حمله موشکی به عربستان است.




سعدالله زارعی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با ‌اشاره به اوضاع یمن، گفت: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌شود دو موضوع متضاد را کنار هم به تماشا نشست. یک موضوع، جنایتی است که در یمن علیه مردم در جریان است. ائتلاف جهانی و منطقه‌ای با حضور ‌اشرار و جنگ‌افروزان عالم، علیه ملتی مظلوم که هیچ جرمی در این دنیا مرتکب نشده است، جز اینکه می‌خواهد مستقل باشد و خودش سرنوشت خودش را تعیین کند، متحد شده است.
به گزارش فارس، وی، جنگ یمن را جنگی جهانی با حضور 17 کشور دانست که آمریکا در رأس آن قرار دارد و افزود: آمریکایی‌ها تاکنون سعی می‌کردند نقش خود را در جنگ یمن مخفی کنند و طوری وانمود کنند که فقط از نظر جنگ‌افزار پشتیبانی می‌کنند، اما قضایای «حُدَیدِه» پرده را انداخت و معلوم شد فرماندهی جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است. زارعی، جنایات صورت گرفته علیه یمن را جنایاتی مهندسی شده‌ عنوان کرد و تصریح کرد: این جنایات، گُتره‌ای، موردی و سرخودی نیست که یکی دو کشور علیه یک ملت دیگر فراهم کرده باشد، بلکه شورای امنیت سازمان ملل پشت گرفتاری‌های یمن است.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت است که اجازه داده متجاوزان، زمین و هوا و دریای یمن را به محاصره دربیاورند و نگذارند از طریق فرودگاه، دارو یا غذایی به دست مردم برسد. سرمنشاء این جنایات و آماری که سابقه ندارد در صد سال گذشته علیه ملتی اعمال شده باشد، سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ پشت آن هستند. وی گفت: این جنایت‌ها و خیانت‌ها، روی چنگیز و هیتلر و موسولینی را سفید کرده است. زارعی با بیان اینکه این عبرت بزرگ تاریخی است، خاطرنشان کرد: امروز بعد از سه سال و نیم قضایای یمن، که قرار بود به تعبیر بن‌سلمان طی سه هفته به سرانجام برسد و به تعبیر محمد بن‌زاید خبیث که فرمانده جنگ یمن بود قرار بود چهار هفته‌ای به نتیجه برسد، امروز سه سال و نیم است که قوای متجاوز در برابر ملتی مظلوم و فقیر به زانو درآمده و این از آیه‌های روشن قرآنی است که اگر ملتی ولو در سختی زیاد در برابر دشمنان خدا مقاومت کند دست نصرت خدا به سوی آنها خواهد بود.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه بعد از 13 هفته جنگ در حدیده، سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد، تصریح کرد: یعنی انصارالله، ارتش جهانی را با شکستی سنگین و مفتضحانه روبه‌رو کرده است. وی با بیان اینکه امروز نیروهای متجاوز در سواحل دریای سرخ در زیر سیطره نیروهای مبارز یمنی هستند، بیان داشت: انصارالله و ملت یمن در این حد از توانایی است که می‌تواند دریای سرخ را ببندد یا باز کند. امّا انصارالله از این کار گذشت کرده، برای اینکه ثابت شود که اگر انصار در اینجا سیطره داشته باشد دریای سرخ امنیت دارد. زارعی درباره توانمندی‌های انصارالله در مقابله با دشمن، اظهار داشت: انصارالله در روزهای گذشته، هفت موشک‌ شلیک کرده است و قبل از آن، پایتخت عربستان را با طی مسافتی بیش از 1000 کیلومتر مورد حمله قرار داد و چندی قبل نیز ابوظبی پایتخت امارات را مورد حمله پهپادی قرار داد.
وی ادامه داد: بنابراین انصارالله این قدرت را داشته است که امنیت دریای سرخ را از همه سلب کند اما این کار را نکرد. البته توان نظامی رو به افزایش آنها نشان می‌دهد اگر اراده کند، می‌تواند تنگه باب‌المندب را ببندد و اقیانوس هند را از حضور ناوهای نظامی تهی کند. امروز دنیا این مسئله را با چشم باز مورد نظاره قرار می‌دهد.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سرنوشت جنگ بعد از سه سال و نیم این است که امروز انصارالله و ملت یمن به انواع تجهیزات دفاعی نائل شده‌اند، تصریح کرد: انصارالله، تجهیزات بسیار پیشرفته پهپادی به‌دست آورده است، به شکلی که یک پهپاد بتواند پرواز کند و 1500 کیلومتر را طی کند و پایتخت امارات را مورد حمله قرار دهد.
زارعی افزود: انصارالله هم‌اکنون مشغول ساخت سیستم‌های دفاعی هوایی است و به زودی آن‌ را فعال خواهد کرد. انصارالله امروز در موقعی قرار گرفته که می‌گوید سال 2018 سال تمرکز حمله موشکی به عربستان است و امنیت و آسایش را به‌طور کامل در عربستان مختل خواهیم کرد.
وی گفت: عربستان، امارات و آمریکا وقتی باور نمی‌کنند که ملتی گرسنه و در محاصره، در شرایطی که توسط 17 ارتش مورد حمله قرار گرفته، چنین پیشرفتی بکند، دهان باز می‌کنند و ایران را متهم می‌کنند و می‌گویند این تسلیحات، مربوط به ایران است.
زارعی گفت: سؤال بزرگی که وجود دارد این است که شما، دریا و هوا و زمین را محاصره کرده‌اید. با این وجود چطور ایران قادر است موشکی را به یمن منتقل کند که در فاصله‌ای بیش از هزار کیلومتر بتواند نقطه‌ای را هدف قرار دهد؟ چطور موشکی با این عرض و طول از چشم شما دور مانده است؟ اگر دروغ نمی‌گویید، پس این نشان‌دهنده ضعف شماست و اینکه سر و صداهای شما مؤثر نیست. ولی دروغ می‌گویید و نمی‌توانید باور کنید همان تجربه‌ای که ملت ایران در مقابل متجاوزان در جنگ تحمیلی داشت، ملت دیگری مثل یمن با نگاه به همان تجربه و انقلاب اسلامی و با نگاه به سپاه پاسداران، همان را در سرزمین خودش تکرار کند.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ابراز داشت: نکته درس‌آموزی که وجود دارد این است که یمنی‌ها با نگاه به ما مقاومت می‌کنند. آنها در شرایطی که یک همسایه کمک کار ندارند مقاومت می‌کنند و پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک مالیده‌اند و به ملتی مؤثر در تحولات منطقه‌ای تبدیل شده‌اند. ملتی مثل ایران با این اهمیت و توانمندی‌های مادی که در دل این سرزمین قرار دارد و با این مرزهای باز سرزمینی و ارتباطات گسترده خارجی و نیروهای توانمند داخلی، آیا این ملت در برابر تهدید آمریکا زانو می‌زند؟ وی گفت: این را باید به ترامپ و افراد بی‌تجربه‌ای که حرف‌های خام می‌زنند گفت که شما از پسِ ملت مظلوم یمن برنیامدید. زارعی ادامه داد: باید به آمریکا گفت شما که نتوانستید یک جنگ حدیده را مدیریت کنید و یک ماه شما، چهار ماه شد و فرانسه از سرافکندگی از این جنگ برگشت و بین آمریکا و عربستان اختلاف افتاد و شما که شکست‌های مفتضحانه خوردید، چطور به خود اجازه می‌دهید ملتی که همه چیز مانند مردان سلحشور، سرزمین غنی، نفوذ گسترده منطقه‌ای و استحکام درونی و بیرونی دارد، را تهدید
کنید؟