kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال



تیم ملی فوتبال، بلاتکلیف‌ترین مدعی جام ملت‌ها
تیم ملی ایران این روزها پس از 7 سال و خرده‌ای کار با کارلوس کی روش، بلاتکلیف‌ترین روزهایش را سپری می‌کند. موفقیت در جام جهانی و ثبات در نتایج خوب سبب شد تا اهالی فوتبال امیدوار به طلسم شکنی در جام ملت‌ها شوند اما روشن نشدن سرنوشت کادرفنی تیم ملی باعث شده تا یوزها وضعیت نامشخصی را در آستانه جام ملت‌های آسیا داشته باشند. این در شرایطی است که تمام مدعیان قهرمانی سرمربی‌شان برای این مسابقات را انتخاب کرده‌اند و از بین تیم‌هایی که احتمالا در 8 تیم برتر جای خواهند داشت، فقط ایران در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
ایران در رده ۳۲ جهان و اول آسیا
فیفا پنج‌شنبه نخستین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال جهان پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد. در این رنکینگ تیم‌ ملی فرانسه با ۱۷۲۶ امتیاز در رده نخست جهان و تیم ملی فوتبال ایران با ۱۴۷۱ امتیاز در رده ۳۲ دنیا قرار گرفت و دوباره توانست رده نخست آسیا را به‌دست بیاورد. تیم ملی فوتبال آلمان نیز که پیش از این در صدر جدول قرار داشت بعد از نمایش ضعیف در جام جهانی با چهارده پله سقوط به رده پانزدهم رفت. اما روسیه، میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بیش‌ترین افزایش را در رتبه‌بندی فیفا داشت و با ۲۱ پله صعود در رده ۴۹ قرار گرفت.
پیوستن قدوس به رن منتفی شد
در حالی که گفته می‌شد سامان قدوس بازیکن ۲۴ ساله ایرانی به تیم رن فرانسه خواهد پیوست ولی انتقال نافرجام این بازیکن به اوئسکا اسپانیا و حاشیه‌ای ایجاد شده باعث شد تا رن از جذب این بازیکن منصرف و گزینه‌های دیگر را بررسی کند.باید دید سرنوشت سامان قدوس در ادامه فصل نقل و انتقالات چه خواهد شد.
بازگشت رامین رضاییان به اوستنده
رضاییان که فصل گذشته برای اولین بار راهی فوتبال اروپا شده بود، قصد داشت پس از عملکرد خوب در جام جهانی راهی تیم بزرگ‌تری شود اما پس از بررسی تمام جوانب تصمیم گرفت در تیم اوستنده بلژیک بماند. او از چند روز قبل در تمرینات این تیم حضور پیدا کرده بود تا آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند و حالا قصد دارد دومین و آخرین سال قراردادش را هم در اوستنده بلژیک سپری کند. این در حالی است که پنجشنبه شب گذشته هم مرتضی پور علی گنجی به تیم اوپن بلژیک پیوست و این فصل شاهد حضور پرتعداد ایرانیان در این لیگ اروپایی خواهیم بود.
خداحافظی پورموسوی با بوسیدن چهارگوشه زمین
سرمربی فولاد خوزستان بعد از برتری تیمش مقابل نساجی مازندران اقدام به خداحافظی از این تیم کرد. بعد از آنکه فولاد در نیمه دوم بازی پنجشنبه 2 گل برابر نساجی به ثمر رساند و به دومین برد خود در این فصل دست پیدا کرد، سید سیروس پورموسوی در اقدامی ناگهانی قصد داشت چهار گوشه زمین چمن ورزشگاه غدیر را ببوسد و از فولاد خداحافظی کند که بازیکنان فولاد ازجمله سروش رفیعی و ایوب والی مانع از ادامه کار او شدند و درخواست کردند تا این کار را انجام ندهد. حال مشخص نیست پورموسوی تصمیم خود مبنی بر استعفا از سرمربیگری فولاد خوزستان را به طور جدی گرفته یا با میانجی‌گری بازیکنان قصد دارد به کارش در این تیم ادامه دهد.
تاریخ سازی سیمئونه با اتلتیکو
اتلتیکو مادرید با پیروزی که برابر رئال مادرید به دست آورد قهرمان سوپر جام اروپا شد.اتلتیکو در این دیدار با نتیجه ۴ بر دو رئال مادرید را شکست داد.سیئمونه با پیروزی که در این دیدار به دست آورد یک رکورد را به نام خود در تاریخ باشگاه اتلتیکو به ثبت رساند.او تنها مربی در تاریخ این باشگاه اسپانیایی شد که پیروز سه فینال سوپر جام اسپانیا، سوپر جام اروپا و جام حذفی اسپانیا شده است. سیمئونه با حضور خود در اتلتیکو مادرید این تیم را به کلی متحول کرده است. او توانسته قهرمانی در رقابت‌های لالیگا و لیگ اروپا را به دست آورد و دو بار هم تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند.