kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

شورای حل اختلاف مطبوعات در استان‌ها تشکیل می‌شود



معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه شوراهای حل اختلاف مطبوعات در استان‌های کشور تشکیل می‌شود، گفت که ‌مشکل بیش از 90 درصد پرونده‌های مطبوعاتی در این شوراها قابل حل و فصل است.
به گزارش ایرنا، محمد سلطانی فر در شهرستان نور افزود: شوراهای حل و اختلاف مطبوعات با موافقت قوه قضائیه تشکیل شده است تا شکایت قبل از طرح در محاکم قضایی در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهارداشت:‌ این شوراها متشکل از روزنامه نگاران،‌ اعضای خانه مطبوعات، اساتید رشته ارتباطات در استان‌ها و نمایندگان دولت است.
وی ابراز امیدواری کرد که با شروع به کار این شوراها، بیشتر شکایات علیه خبرنگاران در این شوراها حل و فصل شود.
وی افزود: برای کاهش میزان شکایات از خبرنگاران و رسانه در محاکم قضایی ، باید تولید محتوایی مطالب افزایش یابد.
وی با اعلام اینکه در مورد تولید محتواهای رسانه‌ها ‌نگرانی وجود دارد، گفت:‌ این مشکل به دلیل فقدان آموزش در رسانه هاست که وزارت ارشاد برنامه‌های خوبی را برای آموزش در دستور کار خودش قرار داده تا نگرانی تولید محتوایی رسانه کاهش پیدا کند.
سلطانی فر ، اظهار داشت: برای تامین کاغذ رسانه‌ها دولت 260 تا 270 میلیون یورو اعتبار برای واردات کاغذ اختصاص داده است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد نیز برای شرایط ویژه 20 هزار تن کاغذ پیش‌بینی کرده است. سلطانی فر افزود: بر اساس گفته استاندار مازندران، بزودی خط تولید کاغذ روزنامه‌ای در این استان با ظرفیت 95 هزار تن در سال راه‌اندازی خواهد شد که با بهره‌برداری از این خط تولید مشکل تامین کاغذ روزنامه‌ها در کشور نیز برطرف خواهد شد.
وی به جایگاه رسانه‌ای مازندران در کشور ‌اشاره کرد و گفت:‌ 269 مجوز رسانه‌ای در مازندران صادر شده که از این تعداد 16 مورد روزنامه هستند.
سلطانی فر اظهارداشت: تهران با انتشار 158 عنوان روزنامه رتبه اول کشور را دارد و استان مازندران با انتشار 16 روزنامه در رتبه دوم قرار گرفته است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مازندران 46 هفته نامه، 21 دو هفته نامه، ‌27 ماهنامه، سه دوماهنامه، 36 فصل نامه، هفت فصلنامه و یک سالنامه منتشر می‌شود.