kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

پساب‌ شهرهای اصفهان به شرکت فولاد مبارکه منتقل می‌شود



اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه از شروع تصفیه و انتقال پساب شهر مبارکه و محله صفائیه و شهر ورنامخواست و استفاده از آن جهت تامین قسمتی از آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید خبر داد.
عباس اکبری افزود: شرکت فولاد مبارکه تامین مالی ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری دفع پساب‌های بهداشتی شهرستان‌های مبارکه به طول 220 کیلومتر ولنجان به طول 244 کیلومتر به همراه 40 کیلومتر خطوط لوله و تاسیسات جهت انتقال را پذیرفته است و اجرای پروژه‌ها بر عهده شرکت آبفا استان اصفهان است.
وی اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر 280 هزار نفر در شهرهای مجاور شرکت تحت پوشش سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌های شهری قرار می‌گیرند و از طرف دیگر در بلندمدت 30 درصد آب صنعتی مورد نیاز شرکت از این طریق تامین می‌گردد و نیاز به آب خام شرکت به همین میزان کاهش خواهد یافت.
وی استفاده از آب صنعتی استحصال شده از پساب شهری جهت تولید را یکی از راهکارهای موثر مقابله با بحران کم آبی عنوان کرد و بر تسریع اتمام و بهره‌برداری کامل از سایر فازهای پروژه تا پایان سال جاری تاکید کرد.
اکبری گفت: سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای اجرای این طرح‌ها شامل ایجاد شبکه جمع‌آوری پساب‌ شهرها، ارتقای تصفیه‌خانه‌های موجود شهرها، ساخت تصفیه خانه جدید شهر ورنامخواست، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال پساب به فولاد مبارکه و ساخت تصفیه‌خانه‌های تکمیلی و پیشرفته در شرکت‌ فولاد مبارکه بالغ بر 3500 میلیارد ریال است.
با بهره‌برداری از فاز اول این پروژه‌ها حدود 250 مترمکعب بر ساعت، فاضلاب بهداشتی از تصفیه‌خانه‌های مبارکه، صفائیه، ورنامخواست به فولاد مبارکه انتقال می‌یابد که پس از تصفیه تکمیلی به آب صنعتی تبدیل می‌شود و به مصرف تولید می‌رسد.