kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

افتتاح ششمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» با حضور وزیر آموزش و پرورش

ششمین نمایشگاه «ایران نوشت» با هدف عرضه لوازم‌التحریر تولید داخل و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در مراسم گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه بار فرهنگی اقلام مصرفی در مدرسه برای ما مهم است، گفت: کالا‌ها و لوازم مصرفی دانش‌آموزان حامل موضوعات فرهنگی برای آنان است و حتی ترکیب رنگ‌ها نیز می‌تواند آثار تربیتی برای دانش‌آموزان داشته باشد.
محمد بطحایی افزود: کشور ما دارای قهرمان‌های ماندگار در عرصه‌های مختلف است و نیازی به استفاده از نماد‌های غربی برای الگوسازی دانش‌آموزان نداریم.
بطحایی با بیان اینکه گردش مالی نوشت‌افزار در کشور بین ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود، ادامه داد: این رقم می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند و نباید از این عدد به سادگی گذشت.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال و اشتغالزایی گفت: ۵ تا ۱۰ درصد این گردش مالی توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند و حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارند و ما می‌توانیم برنامه‌های موثری برای استفاده از کالا‌های ایرانی داشته باشیم.
بطحایی گفت: کارگروه ویژه‌ای در وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده‌ایم تا اقداماتی را که می‌توان در این باره و همچنین درخصوص شعار سال انجام داد، بررسی کند.
وی افزود: عرضه اقلام ایرانی در فروشگاه‌های مدارس و همچنین فروشگاه‌های مرتبط و همچنین ممنوعیت استفاده از کالا‌های خارجی به ویژه آن‌هایی که دارای نماد‌های خارجی هستند و همچنین تولید برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای استفاده از کالا‌ها و نوشت‌افزار ایرانی برخی از برنامه‌ها برای استفاده از کالا‌های ایرانی
است.
بطحایی گفت: همچنین باید نمایشگاه‌های دائم در مناطق آموزش و پرورش داشته باشیم که اولیای دانش‌آموزان بتوانند کالا‌های ایرانی را تامین کنند، زیرا بسیاری از خانواده‌ها دسترسی به کالای ایرانی ندارند و این موضوع یکی از علل استفاده از کالای خارجی است.
ششمین نمایشگاه ایران‌نوشت تا دوم شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برپاست و در آن بیش از پنج هزار قلم نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توسط حدود صد تولیدکننده عرضه شده است.