kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال

غیبت آقاخان و تیموری در فهرست آسیایی استقلال
بازیکنان جدید استقلال به لیست آسیایی این تیم برای مسابقات لیگ قهرمان فصل ۲۰۱۸ اضافه شدند و تنها مرتضی آقاخان و میثم تیموری به دلیل مصدومیت از حضور در این مسابقات خط خوردند.بازیکنان جدید استقلال به لیست این تیم برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ اضافه شدند. همچنین شماره این بازیکنان نیز برای حضور در این مسابقات اعلام شد.الحاجی گرو (۱۲)، همام طارق (۱۷)، حسین حیدری (۲۷)، رضا آذری (۳۷)، امیرحسین کارگر (۳۲)، الله‌یار صیادمنش (۳۹)، فرشاد محمدی مهر (۴۴)، شاهین طاهرخانی (۴۹)، علی کریمی (۶۰)، حیدر احمدزاده (۶۹)، محمد دانشگر (۷۰)، مارکوس نویمایر (۷۱)، مرتضی تبریزی (۷۸)، مهدی نوراللهی (۸۸)، روح‌الله باقری (۹۱) و سجاد آقایی (۹۹) بازیکنان جدید استقلال هستند که به لیست آسیایی این تیم ‌اضافه شده‌اند.این در حالی است که دو بازیکن جدید و مصدوم استقلال یعنی مرتضی آقاخان و میثم تیموری از لیست آسیایی استقلال خط خوردند و این تیم را در مرحله یک چهارم نهایی همراهی نمی‌کنند. البته آبی‌های پایتخت این فرصت را دارند که در صورت بر طرف شدن مصدومیت این دو بازیکن تا هفت روز پیش از بازی رفت این تیم مقابل السد، نام آنها را به لیست آسیایی خود ‌اضافه کنند.
اولین قضاوت فغانی در لیگ برتر پس از جام جهانی
داور بین‌المللی فوتبال ایران پس از قضاوت‌های خوب در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر در لیست داوران قرار گرفت.اسامی داوران قضاوت‌کننده در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از سوی کمیته داوران اعلام شد. علیرضا فغانی پس از سه هفته غیبت در بین داوران بازی‌های لیگ برتر به عنوان قاضی دیدار سپیدرود رشت و پدیده مشهد انتخاب شد. همچنین حسین زرگر و علی صفایی به ترتیب به عنوان داور بازی پارس جنوبی - استقلال تهران و پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان را سوت خواهند زد.
خداداد عزیزی محروم شد
کمیته انضباطی رای خود را درباره دیدار سپیدرود رشت و سپاهان اصفهان صادر کرد.دیدار سپیدرود رشت و سپاهان اصفهان روز ۱۲ مردادماه برگزار و از سوی تماشاگران تیم سپیدرود رشت تخلفاتی مبنی بر فحاشی به سرمربی تیم خود و پرتاب مواد منفجره رخ داد. این تیم به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. (این رای قابل تجدید نظر است)خداداد عزیزی، سرمربی تیم سپیدرود رشت به دلیل رفتار غیرورزشی، اهانت به داور که منجر به اخراجش شد و خودداری از دستور داور، به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. (این رای قطعی است)سهیل حق‌شناس، مربی تیم سپیدرود رشت نیز به دلیل اعتراض به داور که موجب اخراجش شد، با توبیخ کتبی از سوی کمیته انضباطی مواجه شد. (این رای قطعی است).
انتقال نهایی گسترش فولاد تبریز به ارومیه
مالک جدید باشگاه گسترش فولاد می‌گوید کار‌های انتقال باشگاه به ارومیه نهایی شده است.امیرحسین علاقه‌بند، مالک جدید باشگاه گسترش فولاد تبریز که قرار است به ارومیه منتقل شود و با نام «بانی گستر» در لیگ یک به فعالیت بپردازد درباره این انتقال گفت: مراحل کمیسون ماده ۵ و خروج باشگاه از استان آذربایجان شرقی تایید شده و در یکی دو روز آینده کارهای تکمیلی این انتقال انجام می‌شود و از هفته سوم ان‌شاءالله بچه‌ها برای بازی کردن در ارومیه مشکلی نخواهند داشت.
ساری روزی ۸۰ نخ سیگار می‌کشد!
سرمربی چلسی برای سیگار کشیدن در انگلیس با قوانین سختی نسبت به ایتالیا برخوردار است و باشگاه چلسی در صدد حل این مشکل است. مائوریسیو ساری سرنوشت متفاوتی نسبت به مربیان دیگر در ایتالیا دارد. او بیشتر عمر مربیگری خود را در لیگ‌های سطح پایین ایتالیا گذراند تا اینکه در ۵۶ سالگی در نهایت مربیگری در سری A ر ا تجربه کرد. بر طبق گزارشات به دست آمده او در طول روز ۸۰ نخ سیگار می‌کشد. اگر فرض کنیم که او ۱۶ ساعت در روز بیدار است، بطور میانگین هر ساعت ۵ نخ سیگار می‌کشد.او در لیگ ایتالیا بارها در کنار زمین سیگار خود را روشن و خاموش می‌کرد ولی با توجه به قوانین سخت در انگلیس، او نمی‌تواند در کنار زمین سیگار بکشد. این مربی برای آنکه نیکوتین بدن خود را حفظ کند، در جریان دیدار هفته نخست لیگ برتر بین چلسی و هادرزفیلد تاون، سیگار را می‌جوید.مسئولان باشگاه چلسی در صدد هستند منطقه‌ای را در ورزشگاه استمفوردبریج به این مربی اختصاص دهند تا او بتواند آزادانه سیگار بکشد. هر چند با توجه به هشدارهای آتش‌نشانی، پیدا کردن چنین منطقه‌ای دشوار است ولی برای اینکه ساری بتواند بهترین عملکرد خود را در چلسی ارائه دهد، ایجاد چنین منطقه‌ای در اولویت مسئولان چلسی قرار گرفته است.