kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
سردار رحیمی در حاشیه طرح دستگیری۱۴۷ سارق، جاعل و کلاهبردار خبر داد

احضار ۸۵۰ نفر توسط پلیس در رابطه با پرونده تخلفات بازار سکه و ارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری ۱۴۷ سارق، جاعل و کلاهبردار، اقدامات پلیس در پرونده‌های تخلفات اقتصادی اخیر را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه سومین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران در مقر پلیس آگاهی، گفت: در طرحی که طی روزهای اخیر از سوی پلیس آگاهی به اجرا درآمد سارقان حرفه‌ای که به صورت باندی اقدام به سرقت، جعل، کلاهبرداری و... کرده بودند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی ۱۴۷ نفر از آنان دستگیر شدند.
رحیمی با بیان اینکه ۵۷ درصد از این افراد سابقه دار بودند، افزود: افراد دستگیر شده جزو سارقان حرفه‌ای هستند که در قالب ۳۹ باند فعالیت می‌کردند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی افراد دستگیر شده حدود ۳۰ سال است، ادامه داد: ۱۷ باند از این ۳۹ باند در حوزه سرقت به عنف و کیف قاپی، پنج باند در حوزه سرقت مغازه و منزل و ۱۵ باند نیز اقدام به سرقت خودرو و داخل خودرو کرده بودند که تنها یکی از باندهای سرقت خودرو تاکنون به بیش از ۵۳ فقره سرقت اعتراف کرده است. دو باند نیز در حوزه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند.
خودروهای داخلی باید به GPS تجهیز شوند
رئیس‌پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا پراید همچنان پرسرقت‌ترین خودروی کشور است یا خیر؟، گفت: متاسفانه در تهران همین خودرویی که گفتید بیشترین آمار سرقت را دارد.
رحیمی با بیان اینکه نصب GPS روی خودروها یکی از ضرورت‌هایی است که حتما باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد، افزود: متاسفانه خودروهای داخلی ما مشکلات جدی در حوزه ایمنی دارند و ما در پیگیری‌های خود به دنبال این هستیم تا به منظور کاهش سرقت این خودروها دستگاه‌های GPS روی این خودروها نصب شود.
به گفته وی، برخی از خودروهای سرقتی از سوی سارقان اسقاط می‌شود.
توصیه مهم در رابطه با سرقت تلفن همراه
رئیس ‌پلیس پایتخت درباره سرقت تلفن همراه گفت: درخواست ما از شهروندان این است که با توجه به افزایشی که در قیمت تلفن همراه نیز داشتیم اولا حتما از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کرده و نیز هنگام خرید حتما سریال گوشی را یادداشت کنند، چرا که ما در لیست‌هایی که تهیه کرده‌ایم با ثبت سریال گوشی‌های همراه اقدام به ردیابی و کشف آن خواهیم کرد.
سردار رحیمی همچنین از اجرای طرح‌های مشترک برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران با همکاری شهرداری خبر داد و اظهارداشت: در این خصوص طرح‌های ویژه‌ای داریم که به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
افزایش سرقت‌های خرد
 و کاهش سرقت‌های عمده
وی از افزایش سرقت‌های خرد در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: البته در سرقت‌های عمده، سازمان یافته و سرقت‌های خاص کاهش چشمگیری داشته‌ایم، از سوی دیگر کشفیات ما نیز هشت درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی به پرونده‌های کشف نشده سرقت در سال‌های گذشته، اظهارداشت: تمام افرادی که در پلیس آگاهی و کلانتری‌های ما تشکیل پرونده‌ داده‌اند پرونده‌شان در دستور کار ما قرار دارد و به آن رسیدگی می‌شود.
آغاز طرح امنیت شبانه در تهران
سردار رحیمی از آغاز طرح امنیت شبانه تهران از اوایل این هفته خبر داد و گفت: این طرح با کمک پلیس آگاهی، راهور، پلیس پیشگیری و دیگر پلیس‌های تخصصی در سطح شهر تهران ادامه داشته و ما در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر نیز حضور داریم. همچنین طرح‌های امنیت محله محور را نیز با جدیت ادامه خواهیم داد.
احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های سکه و ارز
وی در پاسخ به پرسشی درباره پرونده احتکار کاغذ در یکی از انبارها گفت: پرونده‌ مربوط به کاغذ، دو سه روزی است که به پلیس آگاهی ارجاع شده و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار است که به زودی جزئیات بیشتری از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رئیس‌پلیس پایتخت درباره نظارت بر انبارها و محل‌های دپوی اجناس نیز گفت: در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده و ما نیز بر این انبارها نظارت داریم که جزئیات آن را طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
رحیمی درباره آخرین اقدامات پلیس در بازار سکه و ارز خاطرنشان کرد: این موضوع جزو پرونده‌های جدی پلیس آگاهی است و حدود هشت پرونده مهم از سوی دستگاه قضایی برای رسیدگی در اختیار پلیس
قرار گرفت.
در همین راستا بالغ بر ۸۵۰ نفر در ارتباط با این پرونده‌های بزرگ احضار شدند که البته توجه داشته باشید که این افراد احضار شده و به معنای بازداشت یا دستگیری آنان نیست. از این تعداد چندین نفر زندانی شده و چندین نفر دیگر نیز در مرحله صدور رأی قرار دارند.
وی درباره برخورد پلیس با قاچاق گفت: برخورد با قاچاق همواره جزو اولویت‌های پلیس بوده و امسال نیز با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر آن دارند پلیس نیز به طور جدی رسیدگی به این مسائل را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.