kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
استاندار همدان:

جذب سرمایه‌گذار خارجی از اهداف میزبانی در رویدادهای 2018

استاندار همدان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری این استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد همدان 2018 است.
همدان- خبرنگار کیهان:

محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان ضمن تاکید بر اینکه مشکلات استان درباره جذب نشدن اعتبارات اشتغال فراگیر به کشور اعلام شود، خواستار بررسی مشکلات شرکت شیشه همدان و شهرک چوب جورقان از سوی فرماندار همدان شد.
وی اظهار کرد: باید مشکلات شهرک چوب که برای یک هزار نفر شغل ایجاد می‌کند، مرتفع شود.
استاندار همدان با بیان اینکه مشکل اساسی امروز کشور و استان دغدغه اشتغال است و نباید طرح‌های اشتغال استان بدون نتیجه رها شود گفت: قرار است سود و جریمه دیرکرد بانکی به واحدهای تولیدی بخشیده شود، بنابراین بانک‌ها تا ابلاغ این مصوبه نسبت به بدهی‌های واحدهای تولیدی اقدامی نکنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز گفت: شهرستان ملایر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مبل و منبت دارد و تعداد بسیاری نیز اشتغال ایجاد کرده است.
کیوان گردان با بیان اینکه بازارچه ویژه مبل و منبت از سال‌های گذشته مطرح بوده است، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از شهرک تخصصی مبل و منبت حاجی‌آباد شهرستان ملایر به این امر اختصاص یافت و با اخذ مجوزهای لازم 70 واحد نمایشگاهی طراحی و واگذار کردیم.
وی افزود: برای هر یک از این واحدهای نمایشگاهی با همکاری صندوق کارآفرینی امید مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار صد در نظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگترین شهرک نمایشگاهی مبل و منبت کشور در شهرستان ملایر ایجاد می‌شود.