kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

پای صحبت مردم

اجحاف در حق مردم
چارترکننده‌های کشور که تعداد محدود و مشخصی هستند در روزهای اخیر به صورت سرسام‌آوری اقدام به افزایش قیمت بلیط‌های خود کرده‌اند. اقدام تامل‌برانگیزتر اینکه یکی از این چارترکننده‌های معروف و بزرگ برخی پروازهای خود را به یک باره کنسل و مسافرانی را که با زحمت و قیمت زیاد بلیط تهیه کرده‌اند را سرگردان فرودگاه‌ها می‌کند و به فاصله چند ساعت همان پرواز را با همان شرکت هواپیمایی با قیمت بالاتر مجددا فعال و اقدام به فروش مجدد بلیط به مسافران مستاصل که راهی جز خرید بلیط ندارند؛ می‌کند.
این اجحاف مسلم و روشن در حق مردم است. در حالی که اغلب شرکت‌های چارترکننده به نوعی به بدنه دولت متصل هستند. به نظر می‌رسد بهتر است نحوه فروش چارتری از شبکه پروازی کشور جمع شود زیرا اکثر نوسانات بی‌رویه قیمت‌ها از همین طریق صورت می‌گیرد.
اهواز- نواصر
افزایش خودسرانه نرخ آب
با توجه به تاکید رئیس‌جمهور به عدم افزایش نرخ آب متاسفانه مسئولان سازمان آب منطقه دهقان ویلای کرج اقدام به تغییر قبوضی چند واحدی به تک واحدی و محاسبات جدید کردند که این امر باعث افزایش سرسام‌آور نرخ قبوض آب شده است. این در حالی است که در صورت اعتراض، سازمان آب منطقه دهقان ویلای کرج مشترکان را به نصب اجباری پمپ و تانکر آب می‌کند. تقاضای رسیدگی مسئولان در این خصوص را داریم.
ساکنان دهقان ویلای کرج
عامل انسانی در آتش‌سوزی‌های هور
آتش‌سوزی نیزارهای تالاب هورالعظیم هویزه دخالت عامل انسانی بوده و همچنان بایستی منتظر این مهمان ناخوانده باشیم.
مردم برای حل معضل دست به دامان مسئولان شده‌اند. چنانچه مشکلات تنفسی و تبعات این دودهای ناخوشایند و پدیده شوم که بر فضای شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان خیمه انداخته است چاره‌اندیشی و تدبیر نگردد بایستی منتظر فاجعه عظیم انسانی در منطقه بود. اثرات دود که مشکلات تنفسی را برای کودکان و شهروندان و زنان و پیر و جوان هدیه آورده است زنگ خطری است که در کمین یک فاجعه انسانی است. سقط جنین، مبتلا شدن به بیماری‌های ریوی، تبعات سرطان‌زای این دودها در آینده و مواجه شدن کودکان با مشکلات تنفسی و... از تبعات این پدیده شوم است.
هویزه- حسینی