kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
عضو شورای شهر بندر عباس‌:

صیادان چینی در حال نابودی آبزیان خلیج‌فارس هستند

عضو شورای عالی استان‌های کشور گفت: چینی‌ها با صید ناروا با کشتی‌های بزرگ و صنعتی‌شان، دریا را جارو می‌کنند و نسل آبزیان را از بین می‌برند.

کیانوش جهانبخش در جلسه شورای عالی استان‌ها افزود: به مشاهدات و حرف مردم و صیادان هرمزگان در این زمینه اعتماد کنید.
این عضو شورای شهر بندرعباس ضمن انتقاد از ورود فاضلابهای خانگی و صنعتی به دریا‌، گفت: تا زمانی که محیط زیست زیر نظر دولت‌ها اداره شود و از دولت ارتزاق کند وضع به همین منوال است.
وی تصریح کرد: مطمئنا اولویت دولت‌ها، ایجاد ‌اشتغال و توسعه صنایع و کسب درآمد است و حفظ محیط‌زیست اولویت دسته چندم آنهاست.
جهانبخش با ‌اشاره به اینکه هرمزگان تبعیدگاه نیست، بلکه پایتخت مهمان‌نوازی ایران اسلامی است، ادامه داد: مردم هرمزگان قاچاقچی یا شرور نیستند، قاچاقچی، نکبت‌زاده‌ها و رانت‌خوارانی هستند که در مرکز به صورت سازمان یافته، ضربه مهلک اقتصادی به کشورمان وارد می‌کنند.
وی افزود: شغل آبا و اجدادی مردم هرمزگان در طول قرن‌ها در کنار محافظت و صیانت از خلیج تا ابد فارس، پیله‌وری و داد و ستد از دریا و صیادی بوده است، وقت آن است که باز تعریفی از قاچاق در هرمزگان و سایر نقاط مرزی میهن داشته باشیم تا مردم هرمزگان همچون گذشته‌های دور به کسب روزی حلال از دریا ادامه دهند و معاش خود را تامین کنند.