kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال



  گرشاسبی نگران پرونده‌های حقوقی بازیکنان خارجی
پیچیدگی پرونده های حقوقی باشگاه پرسپولیس باعث نگرانی سرپرست این باشگاه از محرومیت حضور در آسیا شود. مدیران باشگاه پرسپولیس همچنان در تلاش هستند تا پرونده‌های حقوقی این باشگاه را سر و سامان ببخشند تا بتوانند در موعد مقرر از سوی فدراسیون فوتبال، مدارک مالی خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای ارسال کنند. باشگاه پرسپولیس هنوز چند پرونده باز در دادگاه‌های بین المللی ورزش و همچنین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دارد. از این رو هیئت مدیره این باشگاه حساسیت زیادی نسبت به این موضوع نشان داده است اما هنوز موفق نشده است مشکلی را از سر راه بردارد.عدم توافق مالی با بازیکنان طلبکار خارجی باعث نگرانی مدیران پرسپولیس شده تا مبادا از سوی AFC که شکایت چندبازیکن داخلی نیز به دستش رسیده است مانع از حضور این باشگاه در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا شود. مشکلی که باعث شده تا حمیدرضا گرشاسبی جلسات مختلفی را با چندین مشاور و وکیل بین المللی برگزار کند تا از پس این موضوع برآید.
جهانبخش در یک قدمی برایتون با ۲۳ میلیون یورو
علیرضا جهانبخش با قراردادی به ارزش ۲۳ میلیون یورو در آستانه پیوستن به برایتون انگلیس است. به گزارش منابع نزدیک به باشگاه برایتون، علیرضا جهانبخش که فصل گذشته آقای گل لیگ هلند شد، به احتمال فراوان، با قراردادی به ارزش ۲۳ میلیون یورو راهی تیم برایتون خواهد شد.در این صورت،‌ مراسم معارفه جهانبخش امروز یا فردا برگزار می‌شود.علیرضا جهانبخش در صورت پیوستن به برایتون، بعد از کریم باقری، آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه چهارمین ایرانی لیگ برتر انگلیس خواهد بود.
قوچان نژاد برای مذاکره نهایی با آپوئل به قبرس رفت
مهاجم ایرانی برای امضای قرارداد با تیم آپوئل قبرس راهی این کشور شد.به گزارش سایت گاتزتا، رضا قوچان‌نژاد که بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد، از تیم هیرنفین هم جدا شده و دیروز به قبرس رفت تا مذاکرات نهایی را با برترین تیم این کشور یعنی آپوئل انجام دهد و در صورت توافق نهایی قرارداد خود را امضا کند.قوچان نژاد در جام جهانی در تیم ملی ایران بود و در هیچ کدام از بازی‌ها به میدان نرفت.
چلسی: هازارد فروشی نیست حتی با ۱۵۰ میلیون پوند
باشگاه چلسی به صراحت اعلام کرد به هیچ وجه خواستار فروش ادن هازارد نیست.به گزارش دیلی میل، بعد از درخشش ادن هازارد در جام جهانی روسیه و جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، صحبت‌های زیادی درباره حضور این بازیکن بلژیکی در رئال شنیده شده است. با این حال باشگاه چلسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادن هازارد به هیچ وجه فروشی نیست و حتی پیشنهادهایی بالغ بر ۱۵۰ میلیون پوند را بررسی نخواهد کرد. این در حالی است که ادن هازارد پیش‌تر تمدید قرارداد ۳۰۰ هزار پوندی در هفته را تایید نکرده است و همین موضوع زمزمه‌های جدایی او از چلسی را بیش‌تر کرده است. باشگاه چلسی برای حضور قدرتمند در لیگ برتر، نیاز به ستاره بلژیکی خود دارد و به همین خاطر به هیچ وجه حاضر به فروش بازیکن خود نیست.
تاج: شرط قهرمانی در جام‌ملت‌ها
برای کی‌روش نگذاشته‌ایم
مهدی تاج در مورد اینکه فدراسیون برای قرارداد کی‌روش تا جام ملت‌ها شروطی را تعیین کرده است یا خیر پاسخ داد: اینکه بگوییم تیم ملی حتما باید قهرمان جام ملت‌ها شود، نه. من فقط این را در رسانه‌ها دیدم. ما کی‌روش را امتحان کرده‌ایم. او مربی قوی و توانمندی است و اینکه این  همه برای بازی‌های تدارکاتی با او چالش داریم و مذاکره می‌کنیم نشان دهنده این است که به دنبال قهرمانی هستیم ولی شرطی برای اینکه تیم ملی حتما قهرمان جام ملت‌ها شود برای او نگذاشتیم. در صورت قهرمانی ما ادامه‌دارتر صحبت خواهیم کرد. رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره مشکلاتی که پیش روی امضای قرارداد با کی‌روش وجود دارد توضیح داد: ما بودجه ریالی و دلاری حقوق کی‌روش را داریم و این پول را از طریق بانک سامان به حساب سوئیفت کی‌روش واریز می‌کردیم که این اواخر به خاطر مشکلات سوئیفت این کار امکان‌پذیر نشد. همچنین حساب کی‌روش را به خاطر مبادلاتی که در ایران داشت، مسدود کرده‌اند. به همین خاطر کی‌روش از ما می‌پرسد که چطور می‌خواهید حقوق من را پرداخت کنید، ما باید راهی برای حل این مشکل پیدا کنیم.
هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲
دوحه قصد دارد حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه جام جهانی ۲۰۲۲ کند.سفیر روسیه در قطر اعلام کرده است که قطری‌ها قصد دارند ۲۰۰ میلیارد دلار خرج جام جهانی ۲۰۲۲ کند.او اظهار کرد: حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود. آن‌ها می‌خواهند بهترین کار خود را به نمایش بگذارند، بنابراین بیشترین هزینه را برای مسابقه‌ها خواهند کرد.در سال ۲۰۰۹ که روسیه میزبانی جام جهانی را از آن خود کرد هزینه برگزاری جام جهانی ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.
کار مجید حسینی با ترابزون تمام شد؟!
روزنامه ترکیه‌ای آکسام مدعی شد کارهای امضای قرارداد مجید حسینی با ترابزون‌اسپور ترکیه به اتمام رسیده و این قرارداد امشب امضا خواهد شد. به گزارش روزنامه آکسام ترکیه، ار مجید حسنی مدافع ۲۲ ساله استقلال با ترابزون‌اسپو ترکیه به اتمام رسید و او امشب قراردادش را با این باشگاه ترکیه‌ای امضا می‌کند و دومین خرید ایرانی ترابزون می‌شود.حسینی که قراردادش با پرداخت ۱۰۰هزار دلار با استقلال فسخ می‌شود، در صورت موفقیت در تست‌های پزشکی ترابزون‌اسپور قرارداد سه ساله‌ای را با این باشگاه امضا خواهد کرد و هم‌بازی وحید امیری در این تیم می‌شود.
خداحافظی مارکس از دنیای فوتبال
مدافع مکزیکی از جهان فوتبال به طور رسمی خداحافظی کرد. رافائل مارکس با منتشر کردن پیامی در صفحه شخصی‌اش به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک در پنج جام جهانی و ستاره تیم «روخی‌نگروس دل اطلس» به دوران بازی‌اش اشاره کرد و نوشت: در این ۲۲ سال اتفاقات مختلفی برای من رخ داد که از آن‌ها راضی هستم. همچنین او افرادی را که در این مدت همراهی‌اش کردند، فراموش نکرد و نوشت: از همه هواداران، رسانه‌هایی که انتقاد خوب و بد داشتند و سرمریبانم تشکر می‌کنم. دوست دارم از همه اسم ببرم اما این فهرست پایان‌ناپذیر می‌شود. مدافع پیشین تیم ملی مکزیک در ادامه نوشت: در این سفر طولانی اگر حمایت خانواده‌ام وجود نداشت به چنین موفقیت‌هایی نمی‌رسیدم. این یک خداحافظی نیست بلکه یک «به امید دیدار» است. فوتبال به من خیلی چیزها را یاد داد و من باید آن را برگردانم. مارکس به عنوان مدیر ورزشی اطلس به کار خود در جهان فوتبال ادامه خواهد داد.
الجزایر مذاکره با  کی‌روش را تکذیب کرد
رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر با اشاره به جریان‌سازی‌های خبری مبنی بر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی این کشور تاکید کرد که هیچ مذاکره‌ای با کی‌روش نداشته است.
بعد از برکناری رباح ماجر از هدایت تیم ملی الجزایر، گزینه‌های زیادی برای حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور مطرح شد که نام کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی ایران و وحید هلیل هودزیچ سرمربی سابق تیم ملی ژاپن نیز در بین آنها دیده می‌شد.خیر الدین زچی فدراسیون فوتبال الجزایر در این باره اعلام کرد: ما با دو مربی در حال مذاکره هستیم. من همین جا تاکید می کنم که وحید هلیل هودزیچ به تیم ملی الجزایر باز نخواهد گذشت و ارو رنار نیز در بین گزینه ما نیست.وی تاکید کرد: درباره کارلوس کی روش هم باید بگویم که من هیچ مذاکره‌ای با این مربی نداشته‌ام و نمی دانم چه کسی با او گفت و گو کرده است!او در ادامه گفت: سرمربی بعدی ما فوتبال الجزایر را می‌شناسد و باید تاکید کنم که به خوبی زبان فرانسوی هم صحبت می‌کند. البته نه اینکه حتما فرانسوی باشد ولی زبان و فرهنگ ما را می شناسد. الجزایر با وجود سعود به دو جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴، نتوانست به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند و این کشور شمال آفریقا در جام جهانی روسیه غایب بود. این تیم در سال ۲۰۱۴ توانست از گروه خود در جام جهانی صعود کند ولی با شکست برابر آلمان حذف شود.
قطعی شدن بازی ایران با تیم ملی فوتسال برزیل
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال فوتبال ساحلی گفت: برزیلی‌ها درخواست داشتند که زمان بازی دوستانه با ایران از مرداد به مهر تغییر کند که موافقت نشد و برگزاری این 2 بازی در مرداد قطعی شد. عباس ترابیان در مورد بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال با برزیل گفت: همان‌طور که قبلا اعلام کرده بودیم، قرار شد با برزیل 2 بازی دوستانه در مرداد ماه برگزار کنیم که برزیلی‌ها از ما درخواست تغییر زمان برگزاری از آبان‌ به مهر را داشتند. وی ادامه داد: بعد از این  درخواست و پس از بررسی این موضوع، با ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال به این نتیجه رسیدیم که به دلیل اینکه به لیگ لطمه‌ای وارد نشود، قرار شد که این بازی در همان تاریخی که از قبل تعیین کرده بودیم برگزار شود که مورد موافقت آنها قرار گرفت و در حال حاضر بازی با برزیل قطعی شده و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شده که این تیم در فروردین ۹۸ دو بازی با تیم ملی در ایران داشته باشند.
برگزاری سوپرجام اسپانیا در مراکش
فدراسیون فوتبال اسپانیا رسما اعلام کرد که سوپرجام این کشور میان تیم‌های بارسلونا و سویا به صورت تک بازی و در کشور مراکش برگزار خواهد شد.بر این اساس تاریخ این مسابقه یکشنبه 12 آگوست (21 مردادماه) و ساعت 22 به وقت اسپانیا خواهد بود.این ورزشگاه در سال 2011 افتتاح شده و ظظرفیت تماشاگر 45 هزار نفری دارد.