kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  سرمایه‌گذاری خارجی
تبریز- خبرنگارکیهان: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان‌شرقی از تولید پوشک بچه به ارزش 3 میلیون و 165 هزار یورو، به عنوان مهترین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در این استان نام برد.
حمید هاشم‌زاده گفت: در سه‌ماه اول سالجاری 6 میلیون و 625 هزار یورو سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی مصوب و 4 میلیون و 665 هزار یورو از این رقم، جذب شده است. وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان در 3 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد یافت.
کنترل بازار
استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار کنترل بازار از سوی تعزیرات حکومتی استان شد.
مجید خدابخش با تاکید بر اینکه کمبود  کالای اساسی وجود ندارد و کنترل روزانه بازار باید اعمال شود اظهار داشت: اجازه هیچ التهابی در بازار را نمی‌دهیم و ستاد استانی مبارزه با احتکار، کم‌فروشی و عدم عرضه اقلام مورد نیاز مردم تشکیل شده است.
پروازهای حج تمتع
همدان- خبرنگار کیهان: پروازهای حج تمتع زائران کردستانی امسال نیز از همدان انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی فرودگاه  همدان با اشاره به آغاز پروازهای خروجی حج تمتع از 14 تا 21 مردادماه از فرودگاه همدان به مقصد شهر جده اظهار کرد: پروازهای ورودی از مکه مکرمه نیز از 14 شهریورماه به مرور به فرودگاه همدان انجام خواهد شد.وی همچنین از اعزام حجاج استان کردستان از فرودگاه همدان خبر داد و افزود: براین اساس 4 هزار و 220 نفر در قالب 17 کاروان از فرودگاه همدان راهی سرزمین وحی می‌شوند.
توزیع آبگرمکن
اردبیل- خبرنگار کیهان: تعداد 64 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین روستائیان ساکن در مناطق حاشیه جنگلی در استان اردبیل توزیع می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: این اقدام در راستای افزایش مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌های استان انجام می‌پذیرد.
شهامت هدایت گفت: آبگرمکن‌های توزیعی که از مدرن‌ترین آبگرمکن‌های خورشیدی هستند 200 لیتر ظرفیت دارند که می‌توانند نیاز ساکنان مناطق یاد شده به آب گرم را در طول روز تامین کنند.
اهدای اعضای بدن
مراغه - خبرنگار کیهان: اعضای بدن شهروند 37 ساله مراغه‌ای به بیماران نیازمند اهدا شد.
مرحوم رضا محمدیان یک ماه قبل به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان امام رضا تبریز بستری بود که با تائید مرگ مغزی وی توسط تیم بیمارستان و با رضایت خانواده اعضای بدن وی اهدا شد.
حمید قربانی دو کلیه وی در بیمارستان امام رضا تبریز به بیماران نیازمند پیوند زده شد و کبد و دریچه قلب وی نیز  به شیراز و تهران منتقل شد.
برتری دانشگاه مراغه
رئیس دانشگاه مراغه گفت: دانشگاه مراغه براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران دربین 30 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.
محمدعلی لطف‌الهی افزود: این دانشگاه با توجه به شاخص‌های کسب شده در زمینه‌های پژوهشی اقتصادی و اجتماعی موفقیت‌های چشمگیری بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.
وی گفت: با توجه به اجرای طرح‌ها و ارایه مقالات فاخر علمی و تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه موفق به کسب رتبه 17 کشوری در زمینه پژوهشی دربین دانشگاه‌های کشور شد.
لطف‌اللهی ادامه داد در سال 2017 نیز 178 مقاله علمی و پژوهشی توسط اساتید و هیئت علمی این دانشگاه در مجامع و مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده و منتشر شده است.
راه‌اندازی اتوبوس جدید ناوگان
اصفهان - خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه 50 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اصفهان افزوده می‌شود، ادامه داد: 30 دستگاه از این اتوبوس‌ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی است که بازسازی شده و به صورت رسمی به ناوگان اتوبوسرانی بازمی‌گردد.
قدرت افتخاری ادامه داد: رونمایی از تابلوهای جدید راهنمای خطوط و راهنمای مسافر در تمامی خطوط و راهنمای تابلو بر روی بدنه اتوبوس به دو زبان فارسی و انگلیسی و ساماندهی 15 خط از دیگر طرح‌های حمل‌ونقلی آماده بهره‌برداری است. وی اضافه کرد: همچنین از 78 واحد مسکونی ازسوی تعاونی مسکن اتوبوسرانی با هزینه و سرمایه‌گذاری شرکت واحد بهره‌برداری خواهد شد و دراختیار کارکنان اتوبوسرانی قرار خواهد گرفت.
حمایت از زنان سرپرست خانوار
یاسوج - خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 5هزار نفر  در صف نوبت خدمات‌رسانی و ورود به چرخه خدمات‌رسانی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که هدف‌گذاری‌هایی برای پوشش خدماتی برای آنان انجام شده است. سیدعلیرضا موسوی‌امجد گفت: 6هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند و همچنین 6 هزار زن سرپرست خانوار نیز مورد حمایت این اداره قرار دارند.
وی با توجه به اینکه 18هزار معلول در این استان وجود دارد افزود: بیش از 400 خانوار 2 و 3 معلولی به بالا در استان هستند. موسوی‌امجد از شناسایی 200 الی 300 کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد و پوشش خدماتی این حوزه خبر داد و اظهار داشت: هدف‌گذاری‌هایی در زمینه توانمندسازی این بخش اجرایی شده و مبلغی حدود 500 تا 600 میلیون تومان کمک به جامعه هدف در بخش کودکان کار و خانواده آنها صورت گرفته است.
برق‌دار شدن روستاها
کرمان - خبرنگار کیهان: 6 روستای صعب‌العبور ریگان برق‌دار می‌شوند.
شهرستان ریگان از توابع استان کرمان جزء مناطق محروم کشور محسوب می‌شود که سال‌هاست دچار بحران‌هایی نظیر خشکسالی و پدیده ریزگردها بوده و مناطق روستایی این حوزه جزء کم برخوردارترین مناطق ایران می‌باشند.
خوشبختانه با تلاش مسئولان شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان گفت: شش روستای بالای 10 خانوار شهرستان ریگان، امسال با تخصیص اعتبار در دستور کار برقرسانی قرار خواهند گرفت. مهدوی‌نیا ابراز کرد: به زودی پست فوق توزیع در این شهرستان احداث خواهد شد.
توجه به مهارت‌آموزی
اراک - خبرنگار کیهان: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان و قشر جوان می‌تواند مهم‌ترین عامل کاهش آمار معضل بیکاری در کشور باشد.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی اظهار داشت: پرورش نیروی انسانی برخوردار از مهارت، عامل توسعه و پیشرفت کشور است و این مهم افزایش اشتغال را به دنبال دارد و به همین دلیل بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در کنار این موضوع می‌توان با بهره‌گیری از مهارت‌ها، به دانش فنی جدید دست یافت و این دانش فنی را به سایر کشورها صادر کرد که باز خود درآمدزایی را به دنبال دارد.
آمبولانس هوایی
ساری - خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از استقرار آمبولانس هوایی در بخش چهاردانگه و شهرکیاسر خبر داد.
سیدعباس موسوی از استقرار آمبولانس هوایی پس از آماده‌سازی پد هلی‌کوپتر در کیاسر برای خدمات اورژانس در این شهر خبر داد و به اختصاص کد جدید برای اورژانس منطقه چهاردانگه اشاره کرد.
وی بیان کرد: کد جدید اورژانس شامل دو نفر کارمند آمبولانس بوده که مشکل حمل‌ونقل بیماران را به مراکز بیمارستان‌های ساری تسهیل می‌کند.