kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

کیهان و خوانندگان


 
  33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* همان‌ طوری که رهبر معظم انقلاب و سران قوا بر برخورد با مفسدان اقتصادی تأکید داشتند انتظار می‌رود دستگاه قضایی با قاطعیت و بدون فوت وقت محاکمه و مجازات اخلالگران اقتصادی را در اسرع وقت آغاز کند. مردم را هم در جریان محاکمه و مجازات بگذارند.
بوربور
* امروز کسانی که به هر نحوی در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... در انجام رهنمودهای چاره‌ساز رهبری معظم انقلاب سستی می‌کنند، پیاده‌نظام استکبار هستند.
6027---0912
* هیچ شکی نیست که مفسدین اقتصادی از گروهک‌های داعشی و منافقین بسی‌ پست‌تر و رذل‌ترند، لذا باید دادگاهی چون دادگاه‌های دهه شصت- خارج از مقررات دست و پاگیر جاری- (نه مثل دادگاه قاتل سه شهید ناجا که پس از ماه‌ها اطاله دادرسی وقتی اعدام شد جای جلاد و شهید را عوض کردند) تشکیل و در اسرع وقت مفسدان اقتصادی محاکمه و به دار مجازات آویخته شوند.
شکیبا
* دستگاه قضا همان گونه که با برخی از پرونده‌های خرد به سرعت برخورد می‌کند با نجومی‌بگیران و متهمانی مثل حسین فریدون و مهدی جهانگیری نیز باید به سرعت برخورد کند تا این متهمان تحت پیگرد با حضورشان در جلسات رسمی و دولتی به دستگاه قضا دهن‌کجی نکنند.
صارمی- لرستان
* آقای جهانگیری! در قضیه برجام بدفرجام و پرخسارت، بارها تکرار کردید که سناریو‌های مختلف برای هر اقدام آمریکای جهانخوار در نظر گرفته شده است! و در همه سناریوها فقط یک نکته وجود داشت و آن شعار بود و شعار بود و شعار! ضمنا در برخورد با مفاسد اقتصادی سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای نجومی‌بگیران چه اقداماتی انجام دادید که امروز انتظار اقدام شما را در مقابله با مفاسد اقتصادی داشته باشیم؟!
نیکنام
* هر ساله میلیاردها دلار ارز کشور که متعلق به تمام ایرانیان است با نرخ دولتی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که برای تفریح و خوشگذرانی و... راهی کشورهایی چون ترکیه، تایلند، گرجستان، ارمنستان، امارات و... می‌شوند... آیا این یک رانت برای اقشار خوشگذران محسوب نمی‌شود. در حالی که بسیاری از مردم در اثر فقر با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؟ آیا کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است اجازه چنین بذل و بخششی با منابع ارزشی‌اش را دارد؟!
3888---0918
* از آقای آخوندی باید پرسیده شود که اگر کار ساخت مسکن وظیفه شما نیست بفرمایید در این 5 سال چه کار مثبتی انجام داده‌اید؟ افتتاح کارهای انجام شده در دولت قبل که هنر نیست؟!
4517---0912
* مسئولین دولت مدعی‌اند مفسدین اقتصادی، سود اتفاقی به دست آورده‌اند که با پرداخت مالیات بیشتر حل می‌شود در حالی که قانون و رئیس قوه قضائیه بر
مفسد فی‌الارض بودن این حرامخواران تاکید دارند.
3767---0919
* 5 سال مردم را معطل نگه داشتند و آخر هم به قول روزنامه‌های طرفدارشان «تقریبا هیچ» به دست ملت دادند و حالا در حال خواندن سرود وحدت هستند! در حالی که همین دولت تا می‌توانست در جهت تخریب نیروهای انقلابی رفتار کرد.
هراتی
* چندی قبل مستند تلویزیونی پخش شد که آقای مهدی طحانیان نوجوان باغیرت ایرانی اسیر دست صدام پلید حاضر نشد با زن بی‌حجاب خبرنگار هندی مصاحبه کند مگر اینکه حجاب داشته باشد... با دیدن آن اشکم جاری شد و عکس آن نیز حکایت لاابالی‌گری برخی مجریان شبکه 3 در پایان فینال مسابقات فوتبال بود که اشکم را درآورد... مدیران مدعی دینداری چگونه حاضرند چنین منکراتی را پخش کنند و مجری نیز از پخش آن دفاع کند؟ آیا قحط‌الرجال است که چنین افراد بی‌هویتی مجری شبکه‌ها شوند؟!
طبرستانی- تهران و وفایی- قم و فرخی و چند تماس دیگر
* از اینکه دولت محترم به شعارهای انتخاباتی خود در سال گذشته جامه عمل پوشید و یا خواهد پوشاند تشکر می‌کنیم. تمامی بیکاران پس از ثبت‌نام به سر کار رفتند و یا طی چند دهه بعد می‌روند و یا نهایتا از دنیا می‌روند! یارانه آنها هم از 45500 تومان به 250/000 تومان افزایش یافته یا می‌شود و یا خواهد شد. رفاه و آسایش و ارزانی به وفور یافت می‌شود یا شده یا خواهد شد. ارز و سکه و طلا به ارزانی در بازار یافت می‌شود و یا خواهد شد... هیچ نگران نباشید. تورم هم که تک‌رقمی است!
2753---0918 و 6960---0936 و 2846---0935
* آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران اسلامی موظف است پیگیر اخراج دو دیپلمات کشورمان از هلند و بازداشت یکی  دیگر از دیپلمات‌ها در کشور اروپایی دیگر باشد و نتیجه آن را به مردم سریعا گزارش دهد نه اینکه بعد از یک ماه از خبر اخراج دیپلمات‌های ایرانی، خبر این اهانت آشکار به ملت ایران را سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه افشا کنند.
1942---0917
* از سازمان‌های مدعی حقوق بشری سوال می‌کنم، آیا مردم یمن که 4 سال است زیر بمباران وحشیانه قوم یهود و پلید سعودی، قتل‌عام می‌شوند انسان نیستند؟! چرا سازمان‌های مدعی مدافع حقوق بشر خفقان گرفته‌اند؟ چرا فقط وقتی منافعشان اقتضا کند فریاد وا حقوق بشر را سر می‌دهند ولی یک دختر خطاکار را که برخلاف قوانین کشوری رفتار کرده و بعد به اشتباه خود اعتراف کرده به مسئله مهم روز تبدیل می‌کنند و فریاد برمی‌آورند که حقوق بشر در جمهوری اسلامی پایمال شد؟! ننگ بر این مدعای حقوق بشری و ننگ و نفرت و عذاب الهی بر مدعیان آن. ننگ بر سازمان‌های مضحک حقوق بشر آمریکایی؟!
نوربخش- مشهد و طاهری- تهران
* شهرک واوان تهران هر روز با قطع برق مواجه است که بعضا برخی روزها 2 بار هم قطع می‌شود.   با قطع برق، آب هم که با پمپ کار می‌کند قطع می‌شود. یعنی زندگی اهالی مختل می‌شود. این در حالی است که بخشی از شهرک واوان از قطع برق مستثنی شده است! چرا؟
8236---0935
* مبلغ آبونمان آب، برق و گاز و ... باید براساس ضریب مصرف باشد تا مردم تشویق به مصرف کم شوند. گرفتن آبونمان مساوی، ظلمی آشکار به کسانی است که کم‌مصرفند و باید این موضوع اصلاح شود.
1938---0937
* سال گذشته بود که نان را گران کردند و مجوز آزادپزی را برای نانوایی‌ها صادر کردند چرا مجددا اقدام به گرانی نان کرده‌اند. پاسخ این سوال باید به مردم داده شود.
4281---021
* اگر برای یک وام 2 یا 5 میلیونی به بانک‌ها مراجعه کنید بعد از استعلام اینکه بدهی و معوقه‌ای به سیستم بانکی نداشته باشید، گرفتن چک، سفته، گواهی اشتغال، گواهی کسر از حقوق و ... الزامی است! انسان از این همه قانونمداری بانک‌ها در اعطای وام‌های کوچک به وجد می‌آید؟! حالا شاید چند نفری هم پیدا شوند که مثلا صدها میلیارد وام گرفته باشند و ندارند اقساط آن را بپردازند! دیگر این قدر هیاهو ندارد!
1713---0915
* یک عضو هیئت‌مدیره پالایشگاه آبادان بازنشسته شده ولی دوباره با قراردادی او را به سرکار آورده‌اند! اینها مگر اجازه رشد و به‌کارگیری جوانان را می‌دهند؟ با این طرز تفکر می‌خواهند آمار بیکاران را کاهش دهند؟
5977---0905
* در اول بلوار قائم شهرستان تویسرکان، روبروی مدرسه بوعلی محوطه‌ای که فضای سبز است برای عده‌ای به مکان شخصی و خصوصی تبدیل شده و به کاسبی مشغولند. از شهرداری این شهر درخواست می‌شود حال که چنین است، تعدادی مغازه در این محوطه فضای سبز احداث کنند تا درآمد حاصل از آن به نفع مردم و بیت‌المال و شهرداری صرف شود.
جمعی از اهالی محل