kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
رئیس‌فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خبر داد

بازداشت مقام مرتبط با ثبت سفارش‌های جعلی خودرو

رئیس‌فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از بازداشت یکی از مقامات مرتبط با ثبت سفارش‌های غیر قانونی واردات خودرو خبر داد.

امیر خجسته با بیان اینکه شامگاه سه‌شنبه یکی از مدیران مرتبط با فساد واردات خودرو بازداشت شده است، به تسنیم گفت: موضوع واردات خودرو با ثبت سفارش‌های جعلی در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد در روزهای آتی شاهد اتفاقات جدیدی در این خصوص خواهیم بود.
خجسته با بیان اینکه بایستی با تمام مدیرانی که در این فساد بزرگ دخیل بوده‌اند برخورد شود، افزود: در ثبت سفارش‌های جعلی علاوه‌بر مدیران دستگاه‌های اجرایی، واردکنندگان خودرو نیز مشارکت داشته‌اند که اقدامات لازم برای برخورد با این افراد نیز از سوی مراجع نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار دارد. وی تاکید کرد: طی سال گذشته 6481 خودرو با ثبت سفارش‌های جعلی وارد گمرکات شده‌اند که متاسفانه 1900 دستگاه از این خودروها از گمرک ترخیص شده است.
این نماینده مجلس گفت: اگر وزارت صنعت بی‌اعتبار بودن ثبت سفارش‌های مذکور را به گمرک اعلام کرده باشد این دستگاه نیز بایستی درخصوص ترخیص خودروهای مذکور پاسخ گو باشد.
به گفته خجسته، مستندات لازم درخصوص ابهامات ترخیص خودروهای فاقد ثبت سفارش معتبر موجود بوده و در صورت لزوم رسانه‌ای خواهد شد.